Cystic Fibrosis

התועלת של טיפול בתוספי מגנזיום בילדים עם ציסטיק פיברוזיס (Am J Clin Nutr)

חוקרים מברזיל מדווחים במאמר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of Clinical Nutrition כי טיפול פומי בתוספי ברזל מביא לשיפור כוח שרירי הנשימה בילדים עם ציסטיק פיברוזיס.

לדברי החוקרים, התוספים גם הובילו לשיפור במדדי Schwachman-Kulczycki, מדד להערכת חומרת מחלות נשימה. הם מאמינים כי המחקר הנוכחי מהווה את הצעד הראשון להערכת ההשפעות של מגנזיום בחולים עם ציסטיק פיברוזיס.

על-פי מחקרים קודמים שהדגימו את התועלת של תוספי מגנזיום על הפתולוגיה הריאתית בילדים ומבוגרים, החוקרים העלו סברה כי בחולים עם ציסטיק פיברוזיס ייתכנו מאגרים ירודים של מגנזיום וכי מתן תוספי מגנזיום יביא לשיפור כוח שרירי הנשימה.

במסגרת המחקר, הם טיפלו ב-44 ילדים ומתבגרים עם ציסטיק פיברוזיס במגנזיום או פלסבו למשך שמונה שבועות, עם מרווח של ארבעה שבועות ללא טיפול.

החוקרים מדווחים כי לחץ השאיפה המקסימאלי (עדות לכוח שרירי השאיפה) ולחץ הנשיפה המקסימאלי (עדות לכוח שרירי הנשיפה) עלו ב-11% מהערך המנבא לאחר מתן מגנזיום (P<0.001), שינוי שהיה גבוה יותר משמעותית מזה שתואר לאחר מתן פלסבו.

מדד Schwachman-Kulczycki (מדד של 0-100 הכולל פעילות כללית, בדיקה גופנית, תזונה וממצאים רדיולוגיים) עלה ב-4.48 נקודות לאחר מתן מגנזיום, אך ירד ב-1.30 נקודות לאחר פלסבו (p<0.001). למרות שמדובר במדד שנוי במחלוקת, החוקרים טוענים כי הוא שימושי מאוד עבורם. הם אישרו כי הבדל של חמש נקודות במדד SK נחשב למשמעותי, בעיקר מאחר והחולים הושוו אל מול עצמם.

אף אחד מהמטופלים לא פיתח תופעות לוואי של רעילות מגנזיום.

החוקרים מעלים השערה כי למגנזיום עשויה להיות השפעה דומה לנוגדי-חמצון בחולים עם ציסטיק פיברוזיס, מעבר להשפעות החשובות שלו כאנטגוניסט לסידן, והשפעות נוגדות-דלקת אחרות.

Am J Clin Nutr 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה