Cystic Fibrosis

תוצאות חיוביות למתן ויטמין D במינון גבוה לחולים עם ציסטיק פיברוזיס וחסר וויטמין D (מתוך כנס ה-North American Cystic Fibrosis Conference)

רמות ויטמין D בחולים עם ציסטיק פיברוזיס וחסר של הוויטמין עלו בעקבות מתן חד-פעמי של ויטמין D במינון גבוה (Stoss Therapy), כך עולה מנתונים שהוצגו במהלך כנס ה-North American Cystic Fibrosis Conference.

חסר ויטמין D עלול להוביל לפגיעה בבריאות העצם ונקשר עם החמרת מחלת הריאות בחולים עם ציסטיק פיברוזיס. למרות זאת וחרף מתן יומי של תוספי ויטמין D לחולים אלו, השכיחות של חסר ויטמין D במבוגרים וילדים עם ציסטיק פיברוזיס עדיין גבוהה.

כעת בחנו החוקרים את התוצאות ב-56 חולים עם רמות ויטמין D נמוכות מ-30 ננוגרם/מ”ל במטרה לבחון אם מתן חד-פעמי של ויטמין D במינון גבוה של 500,000 יחידות בינלאומיות עשוי לסייע לחולים להשיג רמת ויטמין D של 30 ננוגרם/מ”ל ומעלה.

מדגם המחקר כלל חולים בגילאי 5 שנים ומעלה ממרפאות ציסטיק פיברוזיס במרכז הרפואי של אוניברסיטת ורמונט. במטרה לשלב את אפשרות טיפול במינון גבוה של ויטמין D במסגרת הטיפול השגרתי במרפאה ולהשלים הערכת איכות התוכנית, החוקרים הכינו תכנית מפורטת וכן מדדו את רמות ויטמין D בתחילת המחקר ונתנו לחולים חטיף עתיר-שומן ביחד עם ויטמין D במינון גבוה.

מבין 56 החולים, ב-35 (62%) תועדו רמות ויטמין D של 20-29 ננוגרם/מ”ל וב-21 (38%) תועדו רמות נמוכות מ-20 ננוגרם/מ”ל בתחילת המחקר.

במסגרת המחקר קיבלו 45 חולים ויטמין D במינון גבוה באופן חד-פעמי ו-37 חולים קיבלו מנה נוספת של ויטמין D לאחר 115 ימים, בממוצע (טווח 45-238 ימים). מבין אלו, 17 חולים (46%) השיגו רמת ויטמין D של 30 ננוגרם/מ”ל ומעלה, כאשר ב-7 חולים (19%) תועדה רמת ויטמין D של עד 20 ננוגרם/מ”ל לאחר מנה אחת.

החוקרים כותבים כי ניתן לשלב תכנית מתן ויטמין D במינון גבוה במסגרת הטיפול השגרתי בחולים עם ציסטיק פיברוזיס וכי גישה זו הדגימה תוצאות מבטיחות להעלאת רמות ויטמין D בחולים עם ציסטיק פיברוזיס וחסר ויטמין D.

 

מתוך כנס ה-North American Cystic Fibrosis Conference

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה