Cystic Fibrosis

תוצאות מבטיחות למעוררי תאבון לשיפור משקל הגוף בילדים עם ציסטיק פיברוזיס (מתוך כנס ה- North American Cystic Fibrosis Conference)

בילדים עם ציסטיק פיברוזיס תועדה עליה במשקל במהלך שלושת החודשים הראשונים לטיפול במעוררי תאבון, כך עולה מפוסטר שהוצג במהלך כנס ה-North American Cystic Fibrosis Conference.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תזונה לקויה בחולים עם ציסטיק פיברוזיס נקשרה עם תפקוד ריאתי ירוד ועליה בתחלואה ותמותה. מנגד, מצב תזונתי טוב יותר מלווה בתפקוד ריאתי טוב יותר ופחות סיבוכים משנית לציסטיק פיברוזיס. אין קונצנזוס באשר לטיפול במעוררי תאבון.

במחקר הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את הנתונים אודות 64 ילדים עם ציסטיק פיברוזיס בין תחילת שנת 2009 ועד סוף שנת 2019, במטרה לקבוע אם חוו שינויים במשקל הגוף לאחר טיפול במעוררי תאבון.

במשך שישה חודשים רצופים, 56 (88%) ילדים קיבלו Cyprohepatdine, שישה קיבלו Mirtazapine, אחד טופל ב-Megestrol ואח טופל ב-Dronabinol לשיפור התאבון. החוקרים עקוב אחר משקל הגוף של החולים בתחילת המחקר, לאחר 3, 6 ו-12 חודשים.

בסופו של דבר, השינוי האבסולוטי, השינוי היחסי וממוצע מדד סטיות תקן הדגימו כולם עליה מובהקת סטטיסטית במשקל הגוף לאחר שלושה חודשים בניתוח חד-משתני או רב-משתני של הנתונים.

באופן ספציפי, לאחר שלושת החודשים הראשונים לטיפול במעוררי תאבון, החוקרים זיהו עליה בממוצע סטיות התקן של המשקל בכלל המדגם (הבדל ממוצע מתוקן של 0.31, P<0.001). ממוצע סטיות התקן המשיך לעלות בין 3 ל-6 חודשים (הבדל ממוצע מתוקן של 0.07), אך לאחר מכן התייצב בין 6 ל-12 חודשים (הבדל ממוצע מתוקן של 0.03-).

בנוסף, החוקרים מצאו כי טיפול ב-Cyprohepatdine למשך שלושה חודשים לווה בשיפור משמעותי בתפקוד הריאתי (הבדל ממוצע מתוקנן בשינוי במדד FEV1 של 3.88, p<0.001).

ממצאים אלו מעידים כי מעוררי תאבון תורמים לעליה במשקל בילדים עם ציסטיק פיברוזיס, בפרט במהלך שלושת החודשים הראשונים לטיפול.

 

מתוך כנס ה- North American Cystic Fibrosis Conference

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה