Cystic Fibrosis

טיפול חדשני לחולים במחלות ריאה כרוניות של חברת סינכרוני מדיקל החל מחקר קליני בארה”ב

מערכת פינוי דרכי הנשימה , LibAirtyTM צילום: סינכרוני מדיקל

חברת המד-טק הישראלית ‘סינכרוני’ פיתחה מערכת ייחודית המסייעת בפינוי ליחה המצטברת בריאותיהם של חולי סיסטיק פיברוזיס ומחלות ריאה כרוניות אחרות,
הודיעה כי היא מתקדמת שלב נוסף לקראת קבלת אישורים רגולטורים מה-
FDA

חברת המד-טק הישראלית סינכרוני מדיקל (Synchrony Medical) הודיעה היום (ב’), כי מטופלים ראשונים גויסו לשלב המחקר הקליני במערכת פינוי דרכי הנשימה החדשנית שפיתחה החברה –  LibAirtyTM Airway Clearance System .

מטרת המחקר, שנערך בימים אלה במרכז הרפואי של אוניברסיטת דרום קרולינה בארה”ב, היא להדגים את הבטיחות והיעילות של המערכת פינוי הנשימה בקרב חולים במחלות ריאה חסימתיות כרוניות, ומהווה שלב נוסף וחשוב בדרך להשגת האישורים הרגולטורים מה-FDA.

מערכת LibAirtyTM שפיתחו בחברה, נועדה לאפשר למטופלים הזקוקים לפינוי ליחה מדרכי הנשימה לעשות זאת  באמצעות מכשיר לביש, מותאם אישית וקל לשימוש. המערכת מבוססת על עקרונות מוכחים של פיזיותרפיה נשימתית ומשפרת את תהליך שינוע הליחה, כך שניתן לנקות גם את דרכי הנשימה הקטנות והקשות ביותר לפינוי. בכנס הסיסטיק פיברוזיס האמריקאי האחרון, הוצג כיצד המערכת כבר הצליחה להציל את חייה של מטופלת ישראלית בזמן שחיכתה שישה חודשים להשתלת איברים כפולה בארה”ב.

את המחקר הקליני יוביל מנהל המרכז לסיסטיק פיברוזיס וברונכיאקטזיס למבוגרים, ד”ר פטריק א. פלום שציין: “חולים עם ברונכיאקטזיס ברחבי העולם נמצאים בסיכון להחמרה בתסמינים, שרבים מהם עלולים לגרום לאשפוז, עקב פינוי לקוי של דרכי הנשימה ודלקות ריאות” מערכת ה-LibAirtyTM שפיתחה סינכרוני מדיקל יכולה לספק דרך יעילה להפחתת התסמינים ולמניעת החמרות במצבם של המטופלים. מסיבה זו, אנו עורכים ניסוי קליני, במסגרתו נגייס חולים עם ברונכיאקטזיס לבדיקת המערכת בהשוואה לסטנדרט הטיפול הנוכחי. אם הכל יעבוד כמצופה, מערכת ה- LibAirtyTM עשויה להפוך לכלי חשוב במתן מענה לצורך הקליני המשמעותי בפינוי דרכי הנשימה”, הדגיש.

ענת שני, מנכ”לית סינכרוני מדיקל, אמרה: “אנו מאמינים ש-LibAirtyTM מביאה לשוק זה קונספט חדש לטיפול יעיל ומותאם אישית לפינוי דרכי הנשימה. אנו מקווים שבמחקר בארה”ב נראה תוצאות קליניות מבטיחות כפי שהתקבלו עד כה בארץ, והמערכת תהפוך לסטנדרט החדש בתחום פינוי דרכי הנשימה לחולים במחלות ריאה כרוניות”.

 

בתמונה: מערכת פינוי דרכי הנשימה , LibAirtyTM
צילום: סינכרוני מדיקל

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה