Depression

שכיחות גבוהה של דיכאון וחרדה בחולים עם מחלת לב מולדת (J Am Coll Cardiol)

דיכאון אישה צעירה

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the American College of Cardiology עולה כי כשליש מהמבוגרים עם מחלת לב מולדת סובלים מתסמיני דיכאון ו/או חרדה, המלווים באיכות חיים ומצב בריאותי ירודים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הבנה מקיפה של תוצאות מחלת לב מולדת במבוגרים חייבת לכלול הערכה של התפקוד הפסיכולוגי. הם השלימו תת-מחקר של מחקר APPROACH-IS (או Assessment of Patterns of Patient-Reported Outcomes in Adults With Congenital Heart Disease-International Study) להערכת השכיחות של תסמיני חרדה ודיכאון, בחינת גורמים סוציו-דמוגרפיים ורפואיים והערכת הבדלים באיכות החיים והמצב הבריאותי בהתאם לחומרת התסמינים הפסיכולוגיים.

המשתתפים השלימו את מדד HADS (או Hospital Anxiety and Depression Scale) להערכת דיכאון וחרדה. תתי-מדדים של 8 נקודות ומעלה העידו על תסמינים מוגברים קלינית וניתן לחלקם עוד לדרגה קלה, בינונית, או חמורה. המשתתפים גם השלימו סולם אנלוגי בטווח 0-100 נקודות להערכת איכות החיים והמצב הבריאותי.

מבין 3,815 משתתפים מ-15 מדינות (גיל ממוצע של 34.8 שנים; 52.7% נשים), ב-1,148 חולים (30.1%) תועדו תסמינים מוגברים באחד המדדים, כאשר ב-18.3% מהחולים תועדו מדדי חרדה מוגברים, ב-2.9% תועדו מדדי דיכאון מוגברים וב-8.9% תועדו מדדי דיכאון וחרדה מוגברים. שיעור החולים עם דיכאון ו/או חרדה השתנה בין מדינות.

הן מדדי איכות החיים והן מדדי הערכת המצב הבריאותי היו נמוכים יותר במקביל לעליה בחומרת תסמיני דיכאון וחרדה (p<0.001).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שכיחות גבוהה של דיכאון וחרדה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ולאור ההשפעה של הפרעות אלו על איכות החיים והמצב הבריאותי של החולים, הם תומכים ביישום גישות לזיהוי וטיפול במצוקה הפסיכולוגית באוכלוסיית חולים זו.

J Am Coll Cardiol, Jan 23, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה