Dermatitis

לא ניתן לנבא את ההשפעה של היריון על רוזציאה (Int J Women’s Dermatol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology עולה כי בקרב נשים עם אבחנה של רוזציאה, לא ניתן לנבא את ההשפעה של היריון על מחלת העור.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים אין נתונים רבים אודות המהלך של רוזציאה במהלך היריון. כעת הם השלימו סקר טלפוני שכלל 39 נשים עם אבחנה של רוזציאה ברשומות הרפואיות הממוחשבות עוד לפני שהרו, אשר אושפזו בבית חולים באורגון לאור צירים ולידה בתקופה שבין 27 בינואר בשנת 2015 ועד 27 ביוני בשנת 2020.

החוקרים דירגו את ההערכה הכוללת של הנשים לאחת מארבע קטגוריות: עור נקי (0), רוזציאה קלה (1), בינונית (2), או חמורה (3), אשר נבחנה בחמש נקודות זמן: 1-3חודשים לפני הפריה, טרימסטר ראשון, שני, שלישי ושישה שבועות לאחר הלידה.

הגיל הממוצע של המשתתפות במחקר עמד על 35.5 שנים וגיל ההיריון הממוצע עמד על 39.4 שבועות, כאשר לרוב מדובר היה בהריון עם עובר יחיד.  כל המשתתפות במחקר (97.4%) דיווחו על תסמינים של רוזציאה אריתמטית מאופיינת באדמומיות קבועה (Erythematotelangiectatic Rosacea), בעוד ש-26 נשים (67%) דיווחו תסמינים של רוזציאה עם פפולות ושלפוחיות (Papulopustular Rosacea).

קרוב למחצית מהמשתתפות במחקר (19 נשים, 48.7%) דיווחו כי חלה החמרה ברוזציאה במהלך היריון, 13 נשים (33.3%) דיווחו כי לא חל שינוי בחומרת רוזציאה בזמן היריון ושבע נשים (17.9%) דיווחו כי חל שיפור במחלה העורית בזמן היריון.

לפני הפריה, מדד חומרת רוזציאה הממוצע בקרב המשתתפות היה בדרגה קלה (1.10, רווח בר-סמך 95% של 0.92-1.29) ולא השתנה משמעותית לאורך הזמן, עדות לשונות פרטנית. בנוסף, 83.3% מהנשים לא נטלו טיפול מרשם לטיפול ברוזציאה לפני ההיריון ו-89.6% לא נטלו טיפול בתכשירים אלו בזמן היריון.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי רוזציאה, בדומה לאקנה, הינה בעלת מהלך שאינו ניתן לחיזוי בזמן היריון, כאשר כל אישה עשויה להגיב בצורה שונה לשינויים הפיזיולוגיים של היריון.

Int J Women’s Dermatol, Dec 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה