Dermatitis

אילו גורמים משפיעים על ההחלטות לטיפול בחולים עם Hidradenitis Suppurativa? (מתוך JAMA Dermatol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי לפחות חמישה גורמים עשויים להשפיע על בחירת הטיפול בחולים עם אבחנה של Hidradenitis Suppurativa, כולל סף הסבל, תפיסת סכנות הטיפול, עייפות מהטיפול, הבנת המחלה ומקורות המידע של החולים.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כ במחקר גדול מארצות הברית, פחות מ-2% מהחולים עם Hidradenitis Suppurativa קיבלו מרשמים לטיפול במעכבי TNF, Adalimumab (מאושר ל- Hidradenitis Suppurativa ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי משנת 2015 ומומלץ כקו-טיפול ראשון בחולים עם מחלה בדרגה בינונית-עד-חמורה) או Infliximab (מומלץ כקו-טיפול שני).

במטרה להבין טוב יותר את הגורמים המשפיעים על החלטות הטיפול התרופתי בחולים עם Hidradenitis Suppurativa, החוקרים השלימו סקר איכותי בין נובמבר 2019 ועד מרץ 2020, אשר כלל ראיונות חצי-מובנים עם חולים עם אבחנה של Hidradenitis Suppurativa אשר טופלו במרפאות שהן חלק מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אמורי באטלנטה.

בכל המשתתפים במחקר תועד חציון מדד כאב לאורך שבוע של לפחות נקודה אחת בסולם של 0-10 נקודות, החוקרים ניתחו את הנתונים מהסקר בין דצמבר 2021 ועד אוגוסט 2022.

הגיל החציוני של המשתתפים במחקר עמד על 38.5 שנים, 76% היו נשים. ברוב רובם של המשתתפים במחקר (95%) תועדה מחלה בשלב II או III לפי סיווג Hurley ו-71% דיווחו על היסטוריה של טיפול ב-Adalimumab. חציון מדד כאב לאורך שבעה ימים עמד על 6 נקודות.

מניתוח הנתונים עולה כי חמישה גורמים השפיעו על החלטות המשתתפים במחקר להתחלת טיפול כנגד Hidradenitis Suppurativa: סף כאב, תפיסת הסיכון עקב הטיפול, עייפות הטיפול, הבנת המחלה ומקורות מידע כולל רופא העור המטפל, האינטרנט וחברים ואהובים.

המשיבים לסקר לרוב בטחו בטיפולים שהומלצו להם ע”י רופאי העור, כאשר מערכת יחסים לאורך זמן עם רופאי עור שסיפקו טיפול אמפתי פרטני שיפרה את תחושת הבטחון של החולים.

החוקרים כותבים כי דרך התמודדות עם תפיסות שגויות אודות הסיכונים, זיהוי פערים בהבנת המחלה ודגש על חשיבות טיפול מוקדם למניעת צלקות והתקדמות מחלה, רופאי עור יכולים להעצים חולים עם Hidradenitis Suppurativa במטרה לקבל החלטה מושכלת אודות הטיפולים.

JAMA Dermatol, Jan 10, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה