Dermatitis

יעילות ובטיחות Orismilast לטיפול ב-Hidradenitis Suppurativa (מתוך J Eur Acad Dermatol Venereol)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of the European Academy of Dermatology & Venereology עולה כי טיפול ב- Orismilast עשוי להביא לשיפור בתסמינים בחולים עם Hidradenitis Suppurativa, אך תועדו שיעורים גבוהים של הפסקת הטיפול בשל תופעות לוואי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעכבי PDE-4 מהווים אפשרות טיפול מבטיחה כנגד מחלות דלקתיות כרוניות. מטרתם כעת הייתה לבחון את היעילות של עיכוב PDE4 בחולים עם המחלה העורית במסגרת מחקר בשלב 2a להערכת Orismilast, מעכב PDE4 פומי.

המחקר בתווית-פתוחה כלל 20 מבוגרים (גיל ממוצע של 40.9 שנים; 13 נשים) עם Hidradenitis Suppurativa בדרגה קלה-עד-חמורה, אשר טופלו ב- Orismilast במשך 16 שבועות. בתחילת הדרך, החוקרים תכננו שלב טיטרציה במשך שבועיים עם יעד מינון של 40 מ”ג פעמיים ביום; עם זאת, העלאת מינון מהירה זו לוותה בסבילות שאינה מתקבלת על הדעת לאור שכיחות גבוהה של תופעות לוואי גסטרואינטסטינאליות והפסקות טיפול.

החוקרים שינו את משטר הטיפול ב-14 החולים שנותרו במחקר לאחר הפסקות הטיפול המוקדמות במטרה לאפשר גישה יותר מותאמת אישית עם טיטרציה איטית יותר ומינון יעד נמוך יותר. בסופו של דבר, 11 חולים הפסיקו את המחקר בשלב מוקדם ו-9 חולים השלימו את 16 שבועות הטיפול כאשר רובם נטלו מינון נמוך יותר מהמינון הראשוני של 40 מ”ג פעמיים ביום (6 חולים).

בקרב חולים שהשלימו את הטיפול תועדה ירידה בספירת אבצסים ונודולים עוריים מ-5.3 (רווח בר-סמך 95% של 1.3-9.4) ל-3.8 (רווח בר-סמך 95% של 2.5- עד 10) לאחר 16 שבועות, מקביל לירידה של 33.1%  בספירת נגעים עוריים. מצד שני, באלו שהפסיקו את הטיפול תועדה ירידה של 12% בספירת הנגעים העוריים מ-4.6 (רווח בר-סמך 95% של 2.1-7) ל-4.3 (רווח בר-סמך 95% של 1.3-7.3) לאחר 16 שבועות.

עוד עולה מהנתונים כי שישה חולים (67%) שהשלימו את הטיפול השיגו HS Clinical Response, אשר הוגדר כירידה של 50% בספירת אבצסים ונודולים, זאת בהשוואה לשלושה חולים (27%) מבין אלו שהפסיקו את הטיפול.

במהלך המחקר דווחו בסך הכול 197 אירועים חריגים, 80% מהם היו משנית לטיפול התרופתי. תוארו ארבעה אירועים חריגים חמורים שכללו הלם אנפילקטי לאחר התחלת פניצילין לטיפול בזיהום בדרכי השתן, זיהום בדרכי השתן שהובילו לאלח דם והופעה חדשה של קוליטיס כיבית. עם זאת, כל האירועים החמורים הללו לא יוחסו לטיפול ב- Orismilast.

ממצאי המחקר הקטן תומכים בתועלת האפשרית של טיפול ב- Orismilast בחולים עם Hidradenitis Suppurativa. עם זאת, החוקרים קוראים להשלים מחקרים גדולים יותר במטרה לבחון את טווח המינונים הנסבל עבור החולים.

J Eur Acad Dermatol Venereol Dec 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה