Dermatitis

טיפול בדופיקסנט משפר תסמיני אטופיק דרמטיטיס עם מעורבות כפות הידיים והרגליים (J Am Acad Dermatol)

טיפול ב-Dupilumab (דופיקסנט) עשוי לשפר סימנים, תסמינים ואיכות חיים במבוגרים ומתבגרים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה של כפות ידיים ורגליים, בהשוואה לפלסבו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of the American Academy of Dermatology.

מחקר LIBERTY-AD-HAFT הינו מחקר בינלאומי, בשלב 3, שכלל מבוגרים ומתבגרים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה של כפות הידיים ו/או הרגליים, אשר כלל 67 משתתפים מ-48 אתרים. המשתתפים במחקר חולקו באקראי לקבלת דופיקסנט לבדו ו-66 חולים חולקו לזרוע פלסבו.

התוצא העיקרי של המחקר היה שיעור החולים עם מדד של 0 או 1 בסולם HF-IGA (או Hand and Foot Investigator’s Global Assessment) לאחר 16 שבועות. תוצאי סיום משניים כללו את חומרת והיקף הסימנים, עוצמת התסמינים (גרד וכאב), שינה ואיכות חיים.

לאחר 16 שבועות, 27 חולים טופלו בדופיקסנט לעומת 11 חולים בזרוע הפלסבו השיגו מדד HF-IGA של 0 או 1 (40.3% לעומת 16.7%, p=0.003). החוקרים מדווחים כי ב-35 משתתפים בזרוע ההתערבות לעומת 9 בזרוע הפלסבו תועד שיפור של לפחות ארבע נקודות במדד שבועי ממוצע של HF-Peak Pruritus Numeric Rating Scale היומי (52.2% לעומת 13.6%, p<0.0001).

לאחר 16 שבועות תועד שיפור במדד Quality of Life Hand Eczema Questionnaire בזרוע הטיפול בדופיקסנט לעומת הביקורות (p<0.0001) ומדד שבועי ממוצע של Sleep Numeric Rating Scale השתפר בזרוע ההתערבות לעומת זרוע הביקורת (p<0.05).

פרופיל הבטיחות של הטיפול תאם לפרופיל הבטיחות במבוגרים ומתבגרים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר תומכים ביעילות של דופיקסנט כטיפול סיסטמי במקרים של אטופיק דרמטיטיס של כפות הידיים והרגליים.

J Am Acad Dermatol, Jan 29, 2024

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה