Dermatitis

קורס ertapenem ארוך יותר יעיל בחולי הידרדניטיס סופורטיבה (JAMA Dermatology)

חולים עם הידרדניטיס סופורטיבה עמידה שנטלו ertapenem תוך ורידי במשך 13 שבועות חוו שיפורים בסמנים קליניים ודלקתיים, כך הראה מחקר שפורסם ב-JAMA Dermatology

חולים עם הידרדניטיס סופורטיבה עמידה שנטלו בעצמם ertapenem תוך ורידי במשך 13 שבועות בממוצע חוו שיפורים בסמנים קליניים ודלקתיים, והביעו שביעות רצון עם השלמת הטיפול, כך הראה מחקר רטרוספקטיבי שפורסם ב-JAMA Dermatology.

“ממצאים אלה מצביעים על כך שקורס של 12 עד 16 שבועות של ertapenem עשוי להתאים כאורך טיפול סטנדרטי חדש בחולי הידרדניטיס סופורטיבה, שהוא לפחות פי שניים מההמלצה הנוכחית של הנחיות הטיפול בצפון אמריקה”, כתב המחבר הראשי של המחקר.

במחקר קודם, כמה מאותם חוקרים העריכו את היעילות של ertapenem IV יומי למשך 6 שבועות בשבעה חולים עם הידרדניטיס סופורטיבה. החולים חוו “שיפור בולט במחלה שחלפה במהירות תוך חודש אחד מהגמילה”. הנחיות הטיפול שפורסמו בשנת 2019 ממליצות על ertapenem כטיפול קו שלישי יעיל ביותר מוגבל לקורס אחד של 6 שבועות “כטיפול הצלה או במהלך תכנון ניתוחי, בהתחשב בחסמים המעשיים לעירוי ביתי וחששות לגבי עמידות לאנטיביוטיקה”.

בין המצב הבסיסי לבין המצב לאחר הטיפול, ציוני ה-HS-PGA ירדו מממוצע של 3.9 ל-2.7 ומדד הכאב, NRS, ירד מ-4.2 ל-1.8 (P <.001 עבור שני הקשרים). סמני הדלקת ירדו גם כן – ערכי ה-CRP ירדו מ-5.4 ל-2.4 מ”ג/ד”ל; IL-6 ירד מ-25.2 ל-13.7, והלויקוציטים ירדו מ-11.3 ל-10.0 (P < .001 עבור כל הקשרים). מבין 76 החולים שהשתתפו בסקר טלפוני עוקב, 63 (80.3%) דיווחו על שביעות רצון בינונית עד גבוהה ממהלך הטיפול ב-ertapenem, ו-69 (90.8%) אמרו שימליצו על הטיפול לחולים אחרים עם הידרדניטיס סופורטיבה.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה