Dermatology other

טיפול במעכבי JAK לסוגים קשים של אלופציה יעיל (AAD)

מחקרים שהוצגו במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה הראו כי מעכבי JAK הדגימו צמיחה מחודשת של שיער בעלת משמעות קלינית בסוגים קשים של אלופציה

במחקרים נפרדים שהעריכו טיפולים לצורות קשות של אלופציה, מעכבי יאנוס קינאז (JAKs) הדגימו צמיחה מחודשת של שיער בעלת משמעות קלינית, כך עולה ממחקרים שהוצגו במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה (AAD) 2024.

מחקר אחד, בחן את היעילות של brepocitinib על אלופציה צלקתית (cicatricial alopecia), צורה של אלופציה לה אין טיפולים מאושרים. “זהו המחקר הראשון מבוקר פלצבו עם מעכב JAK פומי, שלא רק מראה שהתקרחות צלקית יכולה להיות הפיכה, אלא גם מספק תובנות לגבי מנגנון הפעולה ואיזה מטופלים עשויים להגיב הכי טוב”, אמרה החוקרת הראשית של המחקר. עוד היא הוסיפה כי “מחקרים נוספים מתוכננים, וייתכן שיהיה חשוב להתמקד בטיפול מוקדם ללא קשר לתת-סוג האלופציה הצלקתית. חולים עם משך מחלה של פחות מ-5 שנים בדרך כלל הצליחו טוב יותר מאלה עם משך זמן מחלה ארוך יותר.”

המחקר השני, היה תת-אנליזה של ניסויי שלב 3 ל-ritlecitinib עבור אלופציה אראטה (AA), בה הוצגה צמיחה מחודשת של שיער בתת-קבוצת המטופלים שהיו עם אלופציה טוטאליס או אלופציה אוניברסלית (AT/AU). המחקר בחן ציוני חומרה של התקרחות (SALT) כשציון החציוני בתת-הקבוצה שנבדקה היה 80.3 (המסמן 80.3% נשירת שיער). לאחר 24 חודשים, כ-50% מהמטופלים השיגו ציון SALT של 20, ובסף המחמיר יותר של SALT < 10, שיעור המגיבים היה רק מעט נמוך יותר. לפי עהמחברת הראשית של המחקר, משמעות הנתונים היא ש”חלק ניכר מהמטופלים עם AT/AU משיגים 90% או יותר צמיחה מחודשת של שיער, זו באמת תגובה מצוינת”.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה