Diabetes

סטימולציית חוט השדרה עשויה לסייע למטופלים עם נוירופתיה סוכרתית (American Academy of Neurology)

מחקר חדש הראה שמטופלים עם נוירופתיה סוכרתית חוו הקלה מתמשכת בכאבים ושיפור נוירולוגי גם לאחר שנתיים מתחילת טיפול באמצעות גירוי חוט השדרה ב-10 קילו-הרץ

מחקר חדש, שהוצג במפגש השנתי של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה (American Academy of Neurology), הראה שמטופלים עם נוירופתיה סוכרתית חוו הקלה מתמשכת בכאבים ושיפור נוירולוגי גם לאחר שנתיים מתחילת טיפול באמצעות גירוי חוט השדרה ב-10 קילו-הרץ. החוקרת הראשית, פרופ’ אריקה א. פטרסן, פרופסור לנוירוכירורגיה ומנהלת באוניברסיטת ארקנסו למדעי הרפואה בליטל רוק, אמרה כי “היית מצפה שלמטופל שממשיך לסבול מסוכרת ונוירופתיה במשך 24 חודשים, המצב של הנוירופתיה יהיה גרוע יותר לאחר שנתיים, ומה שאנו רואים הוא שהתפקוד העצבי נשאר יציב ואף השתפר”.

למרות שגירוי חוט השדרה קיים מסוף שנות ה-60, השימוש בו הואץ רק בשנות ה-2000, כאשר נעשה בו שימוש תכוף לטיפול בנזק עצבי כרוני הקשור לתסמונות כאב נוירופתי. בשנת 2015, אישר ה-FDA את השימוש בסטימלוציית חוט השדרה עבור מטופלים עם נוירופתיה סוכרתית, אך יש לציין כי חלק מהמטופלים חשים אי נוחות או תחושת עקצוץ בעקבות הרטט המופק על ידי 60 קילו-הרץ. עם זאת, גירוי ב-10 קילו-הרץ, עשוי למנוע תחושות אלו.

מחקר שהעריך את היעילות של גירוי חוט השדרה בתדירות גבוהה עבור מטופלים עם נוירופתיה סוכרתית, כלל 216 משתתפים. במשך 6 החודשים הראשונים של המחקר המשתתפים חולקו באופן אקראי לקבלת 10 קילו-הרץ של גירוי חוט השדרה יחד עם ניהול רפואי קונבנציונלי או לקבלת טיפול רפואי קונבנציונלי בלבד. תוצאות המחקר חשפו כי 79% מאלה שקיבלו גירוי חוט השדרה חוו לפחות 50% שיפור בהקלה על הכאב מבלי להחמיר את הליקויים הנוירולוגיים הבסיסיים שלהם, בהשוואה ל-5% בלבד בקרב הקבוצה שקיבלה טיפולים קונבנציונליים בלבד. בנוסף, 62% מהחולים שקיבלו גירוי הדגימו שיפור נוירולוגי מבחינת הרפלקסים, הכוח גס, התנועה והתחושה, בהשוואה ל-3% בקרב קבוצת הביקורת. מעבר לכך, שנתיים לאחר תחילת המחקר, ההקלה בכאב בקרב המטופלים בקבוצת ההתערבות נשמרה עם שיפור ממוצע של 80%.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה