Diabetes

עליה משמעותית בסיכון להיפוגליקמיה בחולים עם סוכרת ואבחנה של דמנציה (Front Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Frontiers in Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בחולי סוכרת עם אבחנה של דמנציה תועד סיכון גבוה יותר משמעותית לאירועי היפוגליקמיה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היפוגליקמיה מופיעה בשכיחות גבוהה בחולים עם אבחנה של סוכרת ודמנציה. ההשפעה של דמנציה על אירועי היפוגליקמיה שנויה במחלוקת ולכן הם ביקשו לבחון אם דמנציה מעלה את הסיכון לאירועי היפוגליקמיה בקשישים עם אבחנה של סוכרת.

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי התבסס על נתונים ממאגר IQVIA Medical Research Data (אשר בעבר היה קרוי THIN Database) והחוקרים התמקדו בכל החולים בגילאי 55 שנים ומעלה עם אבחנה של סוכרת, אשר קיבלו לפחות שני מרשמים לטיפול בתרופות לאיזון רמות הסוכר בדם בין 2000 ועד 2017. שתי קבוצות החולים, אלו עם דמנציה ואלו ללא-דמנציה, הותאמו ביחס 1:2 וניתוח סטטיסטי שימש להערכת הסיכון להיפוגליקמיה.

מדגם המחקר כלל 133,664 חולים עם סוכרת, אשר היו במעקב ממוצע לאורך 6.11 שנים.

לאורך תקופת המחקר, 7,762 חולי סוכרת אובחנו עם דמנציה והותאמו ל-12,944 חולי סוכרת ללא אבחנה של דמנציה. מהניתוח המותאם עלה כי בחולים עם אבחנה של דמנציה תועד סיכון גבוה כפליים לאירועי היפוגליקמיה, בהשוואה לאלו ללא אבחנה של דמנציה (יחס סיכון של 2.00, רווח בר-סמך 95% של 1.63-2.66). תוצאות דומות תוארו בניתוח רב-משתני שכלל את כל נתוני המטופלים (יחס סיכון מתוקן של 2.25, רווח בר-סמך 95% של 2.22-2.32).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בחולי סוכרת עם אבחנה של דמנציה סיכון גבוה יותר לאירועי היפוגליקמיה.

Front Med, Jul 5, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה