Diabetes

שכיחות וגורמים המנבאים הפרעות בתפקוד מיני בנשים עם סוכרת מסוג 1 (J Sex Med)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Sexual Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה חדשה מהן עולה כי בנשים עם סוכרת מסוג 1 שכיחות מוגברת משמעותית של הפרעות בתפקוד מיני, כאשר למעלה משליש סובלות מהפרעות אלו, בפרט נשים הסובלות מדיכאון ואלו עם סוכרת ארוכת טווח.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר מחקרים תצפיתיים דיווחו על השכיחות וגורמים המנבאים הפרעות בתפקוד מיני בנשים עם סוכרת מסוג 1. עם זאת, אין סקירה שיטתית ומטה-אנליזה קודמת שאספה את הנתונים מכלל המחקרים הזמינים בנושא. מטרתם כעת הייתה לקבוע את שיעורי ההימצאות של הפרעות בתפקוד מיני בנשים, לבחון את הקשר בין הסיכון להפרעות אלו ובין סוכרת מסוג 1 ולזהות גורמים המנבאים הפרעות בתפקוד מיני בנשים עם סוכרת מסוג 1.

החוקרים השלימו חיפוש שיטתי במאגר Wanfang Database, China National Knowledge Infrastructure, PubMed ו-Embase לזיהוי מחקרים שפורסמו עד סוף פברואר בשנת 2023. הם כללו מחקרים שדיווחו על שיעורי הימצאות וגורמים המנבאים הפרעות בתפקוד מיני בנשים עם סוכרת מסוג 1 ובחנו גורמים המנבאים הפרעות אלו בנשים עם סוכרת מסוג 1.

השכיחות הכוללת של הפרעות תפקוד מיני בנשים עם סוכרת מסוג 1 עמדה על 38.5% (רווח בר-סמך 95% של 32.1-45.0%).

הסיכון להפרעות תפקוד מיני היה גבוה יותר בנשים עם סוכרת מסוג 1 לעומת נשים בריאות (יחס סיכויים של 3.77, רווח בר-סמך 95% של 2.24-6.35). הגורמים המנבאים המשמעותיים להפרעות בתפקוד מיני בנשים עם סוכרת מסוג 1 כללו נוכחות דיכאון (יחס סיכויים של 2.77, רווח בר-סמך 95% של 1.29-5.93) ומשך סוכרת ארוך יותר (יחס סיכויים של 1.19, רווח בר-סמך 95% של 1.06-1.34).

החוקרים מסכמים וכתבים כי ממצאי המחקר מעידים כי השכיחות הכוללת של הפרעות תפקוד מיני בנשים עם סוכרת מסוג 1 עומדת על 38.5%, עדות לקשר המשמעותי בין הפרעות בתפקוד מיני וסוכרת מסוג 1 בנשים. יתרה מזאת, גורמים מנבאים משמעותיים להפרעות בתפקוד מיני בנשים אלו כללו דיכאון ומשך סוכרת ארוך-טווח.

J Sex Med. 2023 Aug 7

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה