Diabetes

טיפות עיניים עשויות לשפר חדות ראיה בחולים עם בצקת מקולארית משנית לסוכרת (מתוך כנס מטעם ה-American Academy of Ophthalmology)

עיין AMD

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס מטעם ה-American Academy of Ophthalmology עולה כי טיפול בטיפות עיניים OCS-01 עשוי לשפר את חדות הראיה בחולים עם בצקת מקולארית סוכרתית והתכשיר המבוסס על דקסמתזון עשוי לשמש כטיפול ראשון בצורת טיפות עיניים בחולים אלו.

במחקר DIAMOND נכללו חולים עם בצקת מקולארית סוכרתית, אשר חולקו באקראי לקבלת OCS-01 (100 חולים) או פלסבו (48 חולים). החולים נטלו את הטיפול שש פעמים ביום בשלב אינדוקציה בן שישה שבועות ולאחר מכן שלב אחזקה בן שישה שבועות בו נטלו את הטיפול שלוש פעמים ביום. התוצא העיקרי היה השינוי הממוצע בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר מתחילת המחקר עד לאחר שישה שבועות.

לאחר שישה שבועות, השינוי הממוצע בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר עמד על 7.2 אותיות בזרוע הטיפול, בהשוואה ל-3.1 אותיות בקבוצת הביקורת (p=0.007). לאחר 12 שבועות, השינוי הממוצע בחדות הראיה המתוקנת הטובה ביותר עמד על 7.6 אותיות ו-3.7 אותיות, בהתאמה (p=0.016).

לאחר שבועיים של טיפול, בחולים בקבוצת המחקר תועדה ירידה משמעותית בעובי מקולה מרכזית, אשר נשמרה לאורך תקופת המחקר.

הטיפול בטיפות עיניים נסבל היטב ולא תועדו אירועים חריגים לא-צפויים. כל האירועים החריגים החמורים שתועדו במהלך המחקר לא יוחסו לתרופת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפות OCS-01 עשויות לתת מענה לצרכים שלא זכו למענה בצורת טיפול לא-פולשני בחולים עם בצקת מקולארית סוכרתית.

מתוך כנס מטעם ה-American Academy of Ophthalmology

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה