Diabetes

תרופה חדשה לטיפול בסוכרת סוג 1 ניתנה לראשונה בישראל, בבית החולים איכילוב

איכילוב תרופה חדשה לסוכרת נעורים קרדיט ג'ני ירושלמי
מדובר בתרופה פורצת דרך בשם Teplizumab, אשר ניתנת בעירוי אחת ליום במשך שבועיים לילדים, למתבגרים ולמבוגרים צעירים שאותרו עם טרום סוכרת סוג 1, בשלב שבו מתחילה עלייה ברמת הסוכר בדמם אך עדיין המחלה לא התפרצה.

מטרת הטיפול היא לעכב את התקדמות ההרס של תאי ביתא כתוצאה מהפעלת המערכת החיסונית. התרופה אושרה לשימוש על ידי ה-FDA לפני חודשים ספורים, ומהווה תקווה חדשה בתחום.
לדברי פרופ’ יעל לבנטל, מנהלת המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בביה”ח לילדים דנה-דואק במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב: ״אני מקווה כי טיפול זה יהיה תחילתו של עידן חדש, שבו ילדים ומתבגרים עם התחלה של סוכרת מסוג 1 יוכלו לקבל טיפול שיעכב את ההתדרדרות בהפרשת האינסולין שלהם ויאפשר להם איכות חיים טובה יותר לאורך זמן”.

זוהר בן ישי, בן 14, שאובחן לאחרונה עם טרום סוכרת, הוא הישראלי הראשון שקיבל את התרופה פורצת הדרך, אימו, שרון, מספרת: “כשהגיעה האבחנה שלזוהר יש סוכרת מסוג 1, הבנו שזוהר יצטרך לשנות את אורח חייו, דבר שיגביל אותו כמעט בכל דבר בחיים. התחלתי לקרוא מאמרים ומחקרים מכל העולם, ומצאתי באחד מהם מידע על הטיפול החדשני שקיבל בחודש נובמבר האחרון את אישור ה-FDA. בשלב מסוים אפילו חשבנו לטוס לארה”ב ולקבל את הטיפול שם”. שרון פנתה לפרופ’ לבנטל כדי לברר אם ניתן לקבל את הטיפול בארץ ואכן בקשתה התקבלה. “כשהגענו למרפאה באיכילוב קיבלנו יחס יוצא מגדר הרגיל, והתפעלנו מהצוות המקצועי והמסור. כעבור זמן מה קיבלנו טלפון מד”ר חוסיין זיתון, רופא בכיר במכון, שבישר לנו שהטיפול בתרופה החדשנית יינתן באיכילוב. כיום, זמן קצר לאחר שזוהר סיים את קבלת הטיפול, אנחנו רואים ירידה ברמת הסוכר אצלו, והוא מרגיש שקיבל מתנה. הלוואי שלאור הצלחת הטיפול בזוהר יתאפשר הטיפול גם לחולים נוספים “.

פרופ’ לבנטל מוסיפה: ״למרות ההתקדמות הטכנולוגית המרשימה שחלה בשנים האחרונות, אני חווה מדי יום את הקושי של המטופלים ובני משפחותיהם בהתמודדות עם סוכרת. זאת במיוחד בימים האלה של מלחמה, המגבירה את הלחץ הנפשי המשפיע על הסוכרת. איזון רמות הסוכר בטיפול באינסולין הוא מאתגר. התרופה החדשנית, אשר מעכבת את התפרצות הסוכרת במספר שנים, צפויה לשנות באופן דרמטי את חיי המטופלים ובני משפחותיהם.
אנו נעשה הכול להמשיך לעמוד בחזית הרפואה ולקדם טיפולים חדשניים לטיפול ולמניעה של סוכרת”.

 

בתמונת הכותרת: מימין לשמאל פרופ’ יעל לבנטל, המטופל זוהר בן ישי וד”ר חוסיין זיתון
קרדיט: ג’ני ירושלמי, איכילוב

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה