Diabetes

סיכון מוגבר להיפוגליקמיה בקשישים תחת טיפול באינסולין בתנאי חום קיצוני (Diabetes Care)

במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes Care מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי בקרב קשישים בגילאי 65 שנים ומעלה תחת טיפול באינסולין קיים סיכון מוגבר לאירועי היפוגליקמיה חמורה בתנאי חום קיצוני.

בקשישים עם סוכרת לעיתים קרובות קיימת פגיעה תגובה תרמורגולטורית, כך שהם פגיעים מאוד בתנאי חום קיצוני. במחקר הנוכחי בחנו החוקרים את הקשר בין חום סביבתי ובין הסיכון לאירועי היפוגליקמיה בקרוב ל-2 מיליון חולי סוכרת בגילאי 65-100 שנים מארצות הברית וכ-283,000 חולים דומים מטאיוואן, אשר טופלו באינסולין.

אירועי היפוגליקמיה חמורה הוגדרו כביקור ראשון בחדר מיון או אשפוז לא-מתוכנן בשל היפוגליקמיה בתקופה שבין תחילת יוני ועד סוף ספטמבר. הטיפול התרופתי נקבע על-בסיס ניפוק לפחות מרשם אחד לטיפול באינסולין במהלך 90 הימים שקדמו לאירוע.

מדד חום (Heat Index) הממוצע, שילוב של חום סביבתי וחשיפה ללחות, חושב על-פי המיקוד וסווגו לפי אחוזונים: 99 ומעלה, 95-98, 85-94, 76-84, 25-74 ומתחת לאחוזון 25.

בקרב מטופלים באינסולין ככלל, 32,461 חולים מארצות הברית ו-10,162 חולים מטאיוואן פיתחו אירוע היפוגליקמיה. הסיכון לאירוע היפוגליקמיה חמור היה גבוה ב-40% בקרב מטופלים באינסולין בימים בהם מדד HI עמד על אחוזון 99 ומעלה, בהשוואה לסיכון בימים בהם המדד היה באחוזון 25-74 (יחס סיכויים לא-מתוקן של 1.38, רווח בר-סמך 95% של 1.28-1.48). מנגד, בימים עם מדד HI נמוך (מתחת לאחוזון 25), הסיכון להיפוגליקמיה בקרב מטופלים באינסולין היה נמוך יותר.

החוקרים לא זיהו הבדלים משמעותיים בסיכון לאירועי היפוגליקמיה ומדד HI לפי האקלים האזורי בכל מדינה, לדוגמא, בין צפון-מזרח ובין דרום-מערב ארצות הברית.

ממצאי המחקר מעידים על סיכון מוגבר לביקורים בחדר מיון משנית להיפוגליקמיה בקשישים אשר המטופלים באינסולין לאחר חשיפה לחום קיצוני. נתונים אלו מדגישים את חשיבות הכרת ההשפעה האפשרית של חום קיצוני על הסיכון להיפוגליקמיה.

Diabetes Care, Dec 7, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה