Diabetes

ירידה במשקל אינה מספיקה כדי לשמור על הפוגה בסוכרת מסוג 2 (PLOS Medicine)

weight loss

מחקר חדש שפורסם ב- PLOS Medicine מגלה שרק 6% מהחולים עם סוכרת מסוג 2 (T2D- type 2 diabetes) בהונג קונג השיגו נסיגה מתמשכת בסוכרת באמצעות ירידה במשקל בלבד במשך תקופה של 8 שנים.

ניסויים קליניים אחרונים הראו שהפוגה ב- T2D יכולה להתרחש עם ירידה במשקל מתמשכת באמצעות ניתוח בריאטרי או התערבויות באורח חיים. מחקר זה נועד לחקור את הקשר בין שינוי במשקל שנה אחת לאחר אבחון T2D לבין השכיחות והקיימות של הפוגה ב-T2D לאורך זמן, כאשר זה נבדק בתנאים של חיי היומיום תוך שימוש בנתונים מתוכנית הערכת סיכונים וניהול סוכרת בהונג קונג (RAMP-DM – Risk Assessment and Management Program-Diabetes Mellitus).

המחקר כלל 37,326 אנשים עם T2D שאובחן לאחרונה שנרשמו ל- RAMP-DM בין השנים 2000 ו-2017. המשתתפים היו במעקב עד 2019. הפוגה ב-T2D הוגדרה כשתי מדידות A1c עוקבות של פחות מ-6.5% בהפרש של 6 חודשים לפחות ללא תרופות להורדת גלוקוז (GLDs- glucose-lowering drugs) בעת לקיחת הבדיקה או ב-3 החודשים הקודמים אליה.

במהלך תקופת מעקב חציוני של 7.9 שנים, 6.1% הגיעו להפוגה, עם שיעור שכיחות של 7.8 לכל 1000 שנות אדם. ירידה גדולה יותר במשקל הייתה קשורה לשיעורי הפוגה גבוהים יותר. לאלו שירדו 10% או יותר ממשקל גופם היה שיעור הפוגה של 14.4% לעומת 4.5% לאלו שעלו במשקל. יחסי הסיכון (HRs- hazard ratio) להפוגה היו 3.28 עבור ירידה של 10% או יותר במשקל, 2.29 עבור ירידה של בין 5% ל-9.9%, ו-1.34 עבור ירידה של בין 0% ל-4.9% במשקל בהשוואה לעלייה במשקל.

המחקר מאשר את השיעור הנמוך של הפוגה בסוכרת ושיעור החזרה הגבוה להיפרגליקמיה בסביבת חיים אמיתית. התערבויות מוקדמות לניהול משקל הן חיוניות, שכן 80% ממקרי ההפוגה התרחשו תוך 5 שנים מזמן האבחנה. על רופאים לתעדף אסטרטגיות להפחתת משקל בסמוך לזמן אבחנת T2D. המחקר גם מצביע על ירידה בסיכון לתמותה מכל סיבה שהיא בעקבות השגת הפוגה בסוכרת.

 PLOS Medicine. Jan 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה