Diabetes

האם OGTT של שעה סמן טוב יותר לסיכון להתפתחות סוכרת? (DRCP)

סוכרת DIABETES
נייר עמדה חדש של הפדרציה הבינלאומית לסוכרת מציע להשתמש בבדיקת סבילות גלוקוז פומית (OGTT) של שעה אחת כדי לשפר את הזיהוי של אנשים בסיכון לפתח סוכרת מסוג 2

נייר עמדה חדש של הפדרציה הבינלאומית לסוכרת שפורסם ב-Diabetes Research and Clinical Practice מציע להשתמש בבדיקת סבילות גלוקוז פומית (OGTT) של שעה אחת כדי לשפר את הזיהוי של אנשים בסיכון לפתח סוכרת מסוג 2.

“יש הרבה מאוד אנשים שעשויים להציג ערכים ‘נורמליים’ אם בודקים להם את ערכי ה-A1c או גלוקוז בצום, אבל אם עושים בדיקת סבילות לגלוקוז, ייתכן שהתוצאות לא יהיו תקינות. ההמלצה באה על רקע הממצאים שמראים כי בדיקת סבילות לגלוקוז של שעה אחת עשויה להיות סמן ביולוגי רגיש יותר לזיהוי מוקדם של אנשים בסיכון גבוה”, אמר המחבר הראשי של נייר העמדה.

זהו אלגוריתם בדיקות הסקר המוצע של הפדרציה הבינלאומית לסוכרת (IDF) עבור “היפרגליקמיה בינונית” וסוכרת מסוג 2:

  • אנשים בסיכון גבוה צריכים לבצע תחילה באמצעות שאלון מאומת כגון FINDRISK או כלי בדיקת הסיכון של האגודה האמריקאית לסוכרת (ADA).
  • אנשים בעלי סיכון גבוה צריכים לעבור בדיקת מעבדה עם OGTT של 75 גרם של שעה (אם כי OGTT של שעתיים, גלוקוז בצום או A1c, כפי שמומלץ כיום על ידי מספר ארגונים, עדיין נחשב מקובל).
  • אנשים עם גלוקוז בפלזמה לאחר שעה של או מעל 155 מ”ג (8.6 ממול/ליטר) נחשבים לסובלים מהיפרגליקמיה בינונית ויש לרשום להם התערבות באורח חיים ולהפנות אותם לתוכנית למניעת סוכרת.
  • אלו עם ערך גבוה או שווה ל-209 מ”ג/ד”ל (11.6 ממול/ליטר) נחשבים לסובלים מסוכרת מסוג 2 וצריכים לעבור בדיקה חוזרת כדי לאשר את האבחנה, עם הפניה להמשך הערכה וטיפול.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה