Diabetes

מה בין מרווח הזמן בין הריונות ובין הסיכון לסוכרת הריונית? (Int J Gynaecol Obstet)

במאמר שפורסם בכתב העת International Journal of Gynaecology and Obstetrics מדווחים חוקרים מפינלנד על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית עלה עם עליה במרווח הזמן בין הריונות.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחקרים קודמים הדגימו תוצאות סותרות אודות הקשר בין מרווח הזמן בין הריונות ובין סוכרת הריונית. לאור זאת, במחקר הנוכחי הם ביקשו לבחון את הקשר בין מרווח הזמן בין הריונות ובין סוכרת הריונית במאגר ארצי גדול.

מדגם המחקר כלל את כל הנשים עם הריון ראשון ושני במהלך תקופת המחקר, אשר נכללו במאגר National Medical Birth Register בין השנים 2004-2018. ניתוח סטטיסטי שימש להערכת הקשר בין מרווח הזמן בין הריונות ובין הסיכון להתפתחות סוכרת הריונית בהריון השני.

מדגם המחקר כלל 47,978 נשים, אשר סווגו לשלוש קבוצות על-פי מרווח הזמן בין הריונות: מרווח קצר (0-11 חודשים) מרווח סטנדרטי (12-47 חודשים), או מרווח גדול (48 חודשים ומעלה).

מהנתונים עולה כי אין עדות להבדל בין נשים עם מרווח זמן קצר בין הריונות לעומת נשים עם מרווח זמן סטנדרטי בין הריונות (יחס סיכויים מתוקן של 0.99, רווח בר-סמך 95% של 0.93-1.05). בנשים עם מרווח זמן ארוך בין הריונות תועד סיכון מוגבר להתפתחות סוכרת הריונית, בהשוואה לנשים עם מרווח זמן סטנדרטי  בין הריונות (יחס סיכויים מתוקן של 1.28, רווח בר-סמך 95% של 1.19-1.38).

בניתוח סטטיסטי שבחן את מרווח הזמן בין הריונות כמשתנה רציף, הסיכוי הכולל להתפתחות סוכרת הריונית עלה עם עליה במרווח הזמן בין הריונות (יחס סיכויים מתוקן של 1.05 לכל שנה, רווח בר-סמך 95% של 1.03-1.06).

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הגורמים התורמים להתפתחות סוכרת הריונית בנשים עם מרווח זמן גדול בין הריונות.

, Int J Gynaecol Obstet Feb 29, 2024 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה