Diabetes

ההשפעה של תוספי מגנזיום על תפקוד תאי T בחולי סוכרת מסוג 2 עם רמות מגנזיום נמוכות בדם (J Clin Endocrinol Metab)

לתוספי מגנזיום השפעה על תפקודי תאי CD4+ ו-CD8+ בחולים עם סוכרת מסוג 2 ורמות מגנזיום נמוכות, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי רמות מגנזיום נמוכות, הנפוצות בחולים עם סוכרת מסוג 2, מלווה ברמות מוגברות של מולקולות פרו-דלקתיות. לא ידוע אם תוספי מגנזיום מפחיתים תהליכי דלקת בדרגה נמוכה בחולים עם סוכרת מסוג 2. כעת הם השלימו מחקר במטרה להבין טוב יותר את ההשפעה של תוספי מגנזיום על מערכת החיסון של חולים עם סוכרת מסוג 2 ורמות מגנזיום נמוכות בדם.

במחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, נבחנה ההשפעה של תוספי מגנזיום (15 מילימול/יום) לעומת פלסבו על הפנוטיפ החיסוני, כולל כמות תאי חיסון בספירת דם, תפקוד מונוציטים CD14+ לאחר גירוי חיצוני וחלבונים דלקתיים.

מדגם המחקר כלל 12 מבוגרים עם סוכרת מסוג 2 תחת טיפול באינסולין (7 גברים, גיל ממוצע של 67 שנים, ריכוז המוגלובין מסוכרר של 7.5%) ורמות מגנזיום נמוכות (0.73 מילימול/ליטר).

טיפול במגנזיום הביא לעליה משמעותית בריכוז מגנזיום בדם והפרשת מגנזיום בשתן, בהשוואה לפלסבו. ייצור IFN-γ מתאי CD8+ ותאי T-helper 1, כמו גם ייצור IL4/IL5/IL13 מתאי T-helper 2 היו נמוכים יותר לאחר טיפול בתוספי מגנזיום לעומת פלסבו.

תוספי מגנזיום לא השפיעו על מספר תאי החיסון, תפקוד מונוציטים מחוץ לגוף ורמות חלבונים דלקתיים בדם, אם כי תועדה מגמה של ריכוז נמוך יותר של hs-CRP לאחר מתן תוספי מגנזיום לעומת פלסבו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי לתוספי מגנזיום השפעה על תפקוד תאי CD4 ו-CD8 בחולים עם אבחנה ידועה של סוכרת מסוג 2 ורמות נמוכות של מגנזיום.

J Clin Endocrinol Metab, Feb 27, 2024

 

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה