Dialysis

דיאליזה ביתית מפחיתה סיכון לחשיפה לנגיף הקורונה ומסייעת במניעת הדבקה בנגיף (Clin J Am Soc Nephrol)

בעקבות עדויות לפיהן בקרב חולים שטופלו במרכזי דיאליזה תועדו שיעורים גבוהים יותר של הדבקה בנגיף הקורונה, חוקרים תמכו בשינוי הטיפול הביתי בחולים אלו כאמצעי להפחתת הסיכון להדבקה במחלות זיהומיות. מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Clinical Journal of the American Society of Nephrology עולה כי בקרב מטופלי דיאליזה ביתית תועדו שיעורים נמוכים יותר של הדבקה בנגיף הקורונה, אשפוזים, תמותה ואשפוזים ביחידות טיפול נמרץ, בהשוואה לחולים שטופלו במרכזי דיאליזה.

החוקרים אספו נתונים בין מרץ 2020 ועד נובמבר 2020 וזיהו 3,622 חולים שקיבלו טיפולי דיאליזה ביתית ו-9,890 חולים תחת טיפול במרכזי דיאליזה.

מהנתונים עולה כי שיעור בדיקות נגיף קורונה היו נמוכים יותר בחולים תחת טיפולי דיאליזה ביתית, בהשוואה למטופלים במרכזי דיאליזה (יחס שיעורים מתוקן של 0.37) וכי בקרב חולים שטופלו בביתם תוארו שיעורים נמוכים יותר של תוצאות חיוביות לנגיף הקורונה ואשפוזים עקב הזיהום.

בקרב חולים שנדבקו בנגיף הקורונה, החוקרים לא זיהו הבדלים בין הקבוצות בסיכוי המתוקן לאשפוזים ואשפוזים ביחידות טיפול נמרץ, או תמותה בתוך 30 ימים.

החוקרים מציינים כי במידה וההבדלים הללו היו נובעים רק ממספר רב יותר של בדיקות בקרב אלו שטופלו במרכזי המודיאליזה אזי ניתן היה לצפות לשיעורים גבוהים באופן לא-פרופורציונאלי של מקרים קלים יותר (כלומר, זיהום שאינו דורש אשפוז) במרכזי דיאליזה, בהשוואה לחולים תחת טיפולי דיאליזה ביתית. עם זאת, בקרב חולים שטופלו במרכזי דיאליזה תועדו גם שיעורים גבוהים יותר של אשפוזים, תמותה ואשפוזים ביחידות טיפול נמרץ עקב הזיהום הנגיפי, אשר ייתכן ונבעו משיעורי הדבקה גבוהים יותר ולא רק מבדיקות רבות יותר.

החוקרים כותבים כי בארצות הברית, שיעורי טיפול בדיאליזה ביתית ממשיכים לעלות בעקבות הרפורמה שבוצעה. מהנתונים עולה כי בין היתרונות של טיפולי דיאליזה נכללים גם הפחתת חשיפה לנגיף הקורונה או מחלות מדבקות אחרות.

Clin J Am Soc Nephrol 2021

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה