Dialysis

זיהום בקורונה מעלה משמעותית את הסיכון לאשפוז של חולים תחת טיפולי דיאליזה (Kidney Medicine)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Kidney Medicine עולה כי חולים תחת טיפולי דיאליזה בסיכון מוגבר משמעותית לאשפוז במידה ונדבקים בקורונה.

החוקרים כותבים כי חולים תחת טיפולי דיאליזה פגיעים במיוחד לקורונה מאחר והם מבוגרים יותר וסובלים ממחלות רקע רבות. בנוסף, חולים תחת טיפולים במרכזי דיאליזה בסיכון מוגבר להדבקה בנגיף מאחר ועליהם לצאת ולבוא במגע עם אנשי צוות במרכזי הטיפול.

במסגרת מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי בחנו החוקרים את הנתונים אודות 509,609 מבוטחי מדיקייר תחת טיפולי דיאליזה בשנת 2020 ואספו נתונים עד למות החולים, סוף שנת 2020, 3 ימים לפני השתלה או אובדן למעקב.

לצורך המחקר, החוקרים סיווגו את החולים עם COVID-19 לארבעה שלבים: COVID1 (10 הימים הראשונים לאחר האבחנה הראשונית), COVID2 (הרחבת הזמן עד לשלב Post-COVID), Post-COVID (לאחר 21 ימים ללא אבחנה של COVID-19) ו-Late-COVID (לאחר אשפוז באבחנה של COVID-19).

החוקרים ביקשו לבחון את ההשפעה של COVID-19 על אשפוזים ותמותה.

מבין 63,521 חולים שנדבקו בקורונה, 34,375 חולים היו בשלב Post-COVID ו-1,900 נכללו תחת קבוצת Late-COVID. החוקרים זיהו סיכון גבוה יותר משמעותית לאשפוז בקרב חולים בכל ארבעת שלבי COVID-19 בהשוואה לאלו ללא COVID. באופן ספציפי, השיעורים המתוקנים עמדו על 18.50 בחולים בשלב COVID1; 2.03 באלו בשלב COVID2; 1.37 בחולים בשלב Post-COVID; ועל 2.0 באלו בשלב Late-COVID.

ממצאי המחקר מעידים כי הדבקה בנגיף הקורונה לוותה בעליה משמעותית בסיכון לאשפוז של חולים תחת טיפולי דיאליזה. ההשפעה של COVID-19 הייתה גבוהה במיוחד בתקופה הקצרה לאחר הזיהום הראשוני, ירדה לאחר מכן, ועלתה שוב במידה והחולה אושפז שוב עם COVID-19.

החוקרים מציינים כי המחקר מוגבל לנתונים משנת 2020 ולכן ייתכן והתוצאות יהיו שונות הודות לחיסונים, טיפולים חדשים ווריאנטים חדשים.

 

Kidney Medicine 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה