Dialysis

טכניקת דיאליזה חדשה משפרת את השרידות בקרב מטופלים עם אי ספיקת כליות (New England Journal of Medicine)

מחקר חדש שכלל 1360 מטופלים עם מחלת כליות סופנית שטופלו בהמודיאפילטרציה במינון גבוה, הדגימו שיעורי שרידות טובים יותר באופן משמעותי בהשוואה לטיפול בהמודיאליזה קונבנציונלית

מחקר חדש שכלל 1360 מטופלים עם מחלת כליות סופנית (ESKD) שטופלו בהמודיאפילטרציה במינון גבוה (HDF – High-dose hemodiafiltration),הדגימו שיעורי שרידות טובים יותר באופן משמעותי בהשוואה לטיפול בהמודיאליזה קונבנציונלית. ממצאי המחקר שפורסמו ב-New England Journal of Medicine גילו כי HDF במינון גבוה, הוביל לשיפור של 23% בשרידות הכוללת בהשוואה להמודיאליזה. ד”ר פיטר ג’יי בלנקסטין, נפרולוג במרכז הרפואי האוניברסיטאי באוטרכט, הולנד, אמר כי “זו הפעם הראשונה מזה עשרות שנים ששינוי בתפיסה הבסיסית של הדיאליזה הוכח כבעל משמעות קלינית”, אך אף על פי שהממצאים מצביעים על היתרון שב-HDF, טיפול זה כנראה לא יהיה זמין לרוב המטופלים בארה”ב עקב תקציבים מצומצמים והצורך להחליף את רוב תשתיות הדיאליזה הקיימות כיום.

HDF היא טכנולוגיה חדשה אשר מתבססת לא רק על דיפוזיה אלא גם על יכולת הסרה באופן יעיל של מולקולות מסיסות במים גדולות יותר. מחקרים קודמים לא הצליחו להוכיח שהמודיאפילטרציה במינון גבוה יעילה יותר מהמודיאליזה קונבנציונלית, אך ממצאים חדשים אלו שינו זאת.

המחקר הנוכחי כלל מבוגרים עם ESKD שטופלו בהמודיאליזה לפחות 3 חודשים והיו מועמדים ל-HDF במינון גבוה, ב-61 מרכזים ב-8 מדינות שונות באירופה, כך שהתוצא העיקרי היה מוות מכל סיבה שהיא.

תוצאות המחקר הראו שיעור תמותה של 7.1 ל-100 שנות מטופל בקרב קבוצת ה-HDF לעומת 9.2 ל-100 שנות מטופל בקרב קבוצת ההמודיאליזה הקונבנציונלית. כמו כן, מוות מכל סיבה התרחש בקרב 118 מטופלים (17.3%) בקבוצת ה-HDF לעומת 148 מטופלים (21.9%) בקבוצת הביקורת (HR 0.77, 95% CI 0.65-0.90). בנוסף, מקרי המוות שאינם מסיבה קרדיווסקולרית, כולל מספר ניכר של מקרי מוות כתוצאה מזיהום ב-COVID-19, הופחתו באופן משמעותי הודות לטיפול ב-HDF.

לכתבה ב- Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה