Dialysis

תקשורת פתוחה עשויה לשפר את ההיענות להמלצות התזונתיות לחולי דיאליזה (J Ren Nutr)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Renal Nutrition מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי תקשורת פתוחה עם אנשי הצוות הרפואי עשויה לשפר את ההיענות להמלצות התזונתיות בקרב חולים תחת טיפולי המודיאליזה ודיאליזה פריטונאלית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי היענות לדיאטה בזמן טיפולי דיאליזה עשויה להיות מאתגרת בשל מספר גורמים. מטרתם כעת הייתה לבחון מכשולים בקרב חולים תחת המודיאליזה ודיאליזה פריטונאלית להקפדה על ההמלצות התזונתיות, לזהות גישות להתגבר על מכשולים אלו ולבחון את העמדות של המטפלים בנוגע למכשולים להיענות להמלצות התזונתיות.

המחקר האיכותי נערך בין פברואר 2022 עד מאי 2022, כאשר החוקרים כלל 21 חולים תחת המודיאליזה או דיאליזה פריטונאלית. החולים השיבו לשאלון תזונתי בן 57 שאלות ואספו בדיקות דם לאורך שישה חודשים מהרשומות הרפואיות. עוד הושלמו 11 ראיונות עם אנשי צוות רפואי לזיהוי נושאים ספציפיים.

מהנתונים עולה כי חציון מדד איכות התזונה עמד על 36 נקודות, ללא הבדלים מתוארים בין אוכלוסיות החולים. כמו כן, החוקרים לא מצאו הבדלים בבדיקות מעבדה בין אוכלוסיות.

מכשולים להיענות להמלצות התזונתיות שזוהו ע”י החולים כללו תקשורת, חינוך החולים והרגלי תזונה. בינתיים, אנשי צוות רפואי טענו כי תקשורת, חינוך החולים ומצב סוציו-אקונומי מהווים מכשולים משמעותיים. אמצעים העשויים להתגבר על מכשולים אלו כוללות הגברת התקשורת בין כלל החולים המעורבים בטיפול והתאמת המידע ההדרכתי לרקע של החולים.

ממצאים אלו מעידים כי תקשורת פתוחה בין המטופלים והמטפלים והגברת החינוך התזונתי של החולים, עשויים לשפר את ההיענות של החולים להמלצות התזונתיות.

J Ren Nutr, Oct 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה