Dialysis

משלב Tenapanor עם Sevelamer עשוי לסייע באיזון רמות זרחן בדם בחולים תחת טיפולי דיאליזה (מתוך כנס ה-ASN Kidney Week)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנס ה-ASN Kidney Week עולה כי משלב Tenapanor עם Sevelamer עשוי להביא לאיזון רמות זרחן בדם בחולים תחת טיפולי דיאליזה עם רמות זרחן גבוהות בדם.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את התועלת של הוספת Tenapanor לחולים תחת טיפול ב-Sevelamer ולקבוע אם ניתן להשיג איזון רמות זרחן בדם, בין אם ליעד ראשוני של ריכוז נמוך מ-4.5 מ”ג/ד”ל או ליעד מעט רפוי יותר של ריכוז נמוך מ-5.5 מ”ג/ד”ל המשמש בפועל בימים אלו.

החוקרים מדווחים כי 43 משתתפים במחקר טופלו ב-Tenapanor במינון 30 מ”ג, פעמיים ביום, בשילוב עם Sevelamer בשל רמות זרחן גבוהות בדם (ריכוז זרחן מעל 4.5 מ”ג/ד”ל). במהלך המחקר הושלם מעקב אחר בטיחות ויעילות הטיפול עם ביקורים במרפאה ושיחות טלפון למשך עד 18 חודשים.  מינון הטיפול ב-Sevelamer הופחת כל עוד ריכוז זרחן בדם היה מאוזן היטב לאחר התחלת Tenapanor, כאשר המטרה בסופו של דבר הייתה להפחית את מינון הטיפול ב-Sevelamer או להפסיק כליל את הטיפול, במידת האפשר. עוד הושלם תקנון למינון Tenapanor על-בסיס רמות זרחן בדם וסבילות הטיפול.

מהממצאים עולה כי 29% מהחולים השיגו רמות זרחן בדם של עד 4.5 מ”ג/ד”ל בתוך שבוע מהוספת Tenapanor. החוקרים מצאו כי יעד זה הושג ב-35% עד 54% מהביקורים הבאים. הירידה בחציון מינון הטיפול ב-Sevelamer הייתה מתשעה כדורים ביום לשישה כדורים ביום בתום המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי משלב Tenapanor עם Sevelamer עשוי להביא לאיזון ארוך טווח של רמות זרחן בדם בחולים תחת טיפולי דיאליזה. הם מדגישים כי חשוב כי יהיו אפשרויות טיפול יעילות זמינות אשר יסייעו באיזון רמות זרחן בדם בחולים אלו.

מתוך כנס ה-ASN Kidney Week

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה