Diarrhea

עדויות נוספות תומכות טיפול ב-Ridinilazole כנגד Clostridium Difficile (מתוך כנס IDWeek)

קרוב ל-75% מהחולים עם Clostridrioides difficile (CDI) אשר טופלו ב- Ridinilazoleהשיגו הפוגה קלינית ממושכת, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו במהלך כנסה-IDWeek.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מעבר לטיפול יעילים כנגד CDI קיים צורך בתכשירים העשויים למנוע הישנות זיהומי CDI. גורם מרכזי המעלה את הסיכון להישנות CDI הוא השינוי בהרכב המיקרוביום במערכת העיכול עקב שימוש בתכשירים אנטיביוטיים לא-סלקטיביים כנגד CDI.

החוקרים השלימו מחקר כפל-סמיות, אקראי, בשלב 3, במהלכו חולקו באקראי חולים עם CDI לקבלת 10 ימי טיפול ב- Ridinilazole או Vancomycin. התוצא העיקרי של המחקר היה שיעורי תגובה קלינית ממושכת, אשר הוגדרה כתגובה ללא הישנות CDI לאורך 30 ימים לאחר תום הטיפול. בנוסף, כל המשתתפים היו במעקב אחר תופעות לוואי עקב הטיפול התרופתי.

מדגם המחקר כלל 745 חולים, מהם 370 חולקו לטיפול ב- Ridinilazole ו-375 טופלו ב-Vancomycin. מהנתונים עולה כי הטיפול ב- Ridinilazole השיג שיעורי תגובה קלינית ממושכת גבוהים יותר מספרית לעומת Vancomycin (73% לעומת 70.7%). בנוסף, הטיפול ב- Ridinilazole הוביל לירידה משמעותית בשיעורי הישנות CDI (8.1% לעומת 17.3%). מניתוח לפי תתי-קבוצות עלה כי הירידה בשיעורי הישנות CDI הייתה בולטת במיוחד בקרב חולים שלא קיבלו טיפולים אנטיביוטיים אחרים (6.7% בזרוע Ridinilazole לעומת 16.5% בזרוע Vancomycin).

מהנתונים עלה עוד כי מגוון אלפא של המיקרוביום היה גבוה יותר בזרוע הטיפול ב- Ridinilazole לעומת Vancomycin בתום הטיפול (p<0.0001), כמו גם 30 ימים לאחר הטיפול  (p=0.0007).

החוקרים כותבים כי הטיפול ב-(p<0.0001) מכוון באופן סלקטיבי כנגד C. difficile ואינו פוגע משמעותית במיקרוביום מערכת העיכול, בהשוואה לטיפול ב-Vancomycin ומהנתונים עולה כי מלווה בשיעור נמוך יותר של הישנויות CDI.

 

מתוך כנס IDWeek

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה