Diarrhea

ניטור מוקדם מסייע בהפחתת רעילות גסטרואינטסטינאלית משנית לטיפול אימונותרפי (מתוך אתר Researchsquare)

מנתונים שטרם עברו סיקור עמיתים ופורסמו באתר Researchsquare עולה כי תכנית לשיפור איכות וניטור מוקדם מסייעת בהפחתת רעילות גסטרואינטסטינאלית משנית לטיפול אימונותרפי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי דלקת מעי גס ושלשול בתיווך מערכת החיסון הינם סיבוכים ידועים של טיפול במעכבי בקרה חיסונית. כעת הם ביקשו לבחון אם גישה סטנדרטית להערכה וטיפול במקרים של דלקת מעי גס ושלשול בתיווך מערכת החיסון עשויה להוביל להחלמה מהירה יותר והפחתת אשפוזים חוזרים.

החוקרים יצרו אלגוריתם טיפול לחולים המאושפזים בשל דלקת מעי גס ושלשול בדרגה חמורה ובתיווך מערכת החיסון, אשר כלל ייעוץ גסטרואנטרולוג והערכה אנדוסקופית בעת הקבלה לאשפוז, התחלה מוקדמת של טיפול ב-Infliximab ו/או Vedolizumab כאשר החולים לא הגיבו לטיפול בסטרואידים, עם מעקב גסטרואנטרולוגי צמוד לאחר השחרור.

להערכת התכנית, החוקרים השוו את התוצאות ב-59 חולים לפני יישום התכנית הייעודית אל מול התוצאות ב-67 חולים לאחר הקמת התכנית. הם מציינים כי לא תוארו הבדלים משמעותיים בין הקבוצות בחומרת דלקת מעי גס ושלשול בתחילת הדרך.

מהנתונים עולה כי בקרב חולים שטופלו לאחר יישום התכנית משך הזמן עד להפוגה קלינית היה קצר יותר (4  לעומת 10 ימים), לצד שיעור גבוה של ייעץ גסטרואנטרולוג (82% לעומת 53%), הערכה אנדוסקופית (70% לעומת 49%) ומעקב גסטרואנטרולוג לאחר השחרור מבית החולים (50% לעומת 32%).

בקרב חולים שטופלו לאחר הקמת התכנית תועדו גם שיעורים נמוכים יותר משמעותית של הישנות דלקת מעי גס ושלשול בתיווך מערכת החיסון (24% לעומת 49%) ושיעור נמוך יותר של אשפוזים חוזרים לבית החולים (25% לעומת 51%).

החוקרים מסכמים וכותבים כי תכנית שיפור איכות הממוקדת בחולים תחת טיפול אימונותרפי הובילה לשיפור משמעותי בתוצאות דלקת מעי גס ושלשול חמורים בתיווך מערכת החיסון.

 

מתוך אתר Researchsquare

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה