Eating disorders

סיכון מוגבר להפרעות אכילה בקרב חולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית (Eur J of Prev Cardiol)

מנתונים שפורסמו בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology עולה כי בחולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית סיכון מוגבר להתפתחות הפרעות אכילה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין מחקרים קודמים להערכת הסיכון להפרעות אכילה בקרב חולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון אם בחולים עם אבחנה מוכחת גנטית של היפרכולסטרולמיה משפחתית, הנדרשים לדיאטה קפדנית וייעוץ לגבי אורחות חיים, סיכון מוגבר להיארעות הפרעות אכילה, בהשוואה לביקורות תואמות לפי גיל ומין.

החוקרים התבססו על נתונים ממאגר Norwegian Patient Registry ו-Norwegian Cause of Death Registry לזיהוי 5,602 חולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית ו-110,526 ביקורות; אלו עם היפרכולסטרולמיה משפחתית אובחנו בין ינואר 1992 ועד מאי 2014. הגיל הממוצע בתחילת המחקר עמד על 37.5 שנים בקבוצת המקרים ועל 37.2 שנים בקבוצת הביקורת.

מהנתונים עולה כי הפרעות אכילה היו נפוצות יותר בנשים בשתי הקבוצות. בקרב חולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית, 94.3% מאלו שאובחנו עם הפרעות אכילה היו נשים זאת בהשוואה ל-88.4% מאלו שאובחנו עם הפרעות אכילה בקבוצת הביקורת.

החוקרים מדווחים כי שיעורי הפרעות אכילה עמדו על 0.64 מקרים ל-1,000 שנות-אדם (רווח בר-סמך 95% של 0.45-0.88) בקבוצת החולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית לעומת 0.39 מקרים ל-1,000 שנות-אדם (רווח בר-סמך 95% של 0.36-0.43) בקבוצת הביקורת. בחולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית תועד סיכון גבוה יותר להפרעות אכילה בהשוואה לביקורות (יחס סיכון של 1.67, רווח בר-סמך 95% של 1.18-2.35) וההבדל היה בולט יותר בנשים (יחס סיכון של 1.78, רווח בר-סמך 95% של 1.24-2.54).

למרות שייעוץ תזונתי מהווה מרכיב חשוב בטיפול בחולים עם היפרכולסטרולמיה משפחתית ואינו מקפיד מאוד, הרצון להקפיד על טיפול תזונתי להפחתת הסיכון למחלה מוקדמת עשויה להביא חלק מהחולים לפתח הפרעות אכילה. בשלב זה לא ידוע כיצד דפוסים אלו משפיעים על הסיכון למחלות לב וכלי דם בהמשך ודרושים מחקרים נוספים במטרה להבין את הטריגרים להופעת הפרעות אכילה באוכלוסייה זו ואת ההשלכות ארוכות הטווח של הפרעות אלו.

 

Eur J of Prev Cardiol, Dec 2022

 

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה