Eating disorders

אחד מכל חמישה ילדים סובל מהפרעות אכילה (JAMA Pediatrics)

למעלה מאחד מכל חמישה ילדים ברחבי העולם מצוי בסיכון להתפתחות הפרעות אכילה דוגמת בולימיה, אנורקסיה, או אכילה בולמוסית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Pediatrics.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 63,181 מתבגרים בגילאי 6-18 שנים מ-16 מדינות במטרה לקבוע את השכיחות של אכילה לא-מסודרת. הילדים במחקר היו ללא אבחנה קודמת של הפרעה פסיכיאטרית או מחלה גופנית ולא נכללו נתונים מתקופת הקורונה.

שאלוני Sick, Control, One, Fat, Food (או SCOFF) שימשו להערכת הפרעות אכילה, כאשר מענה חיובי לשתי שאלות ומעלה העיד על אכילה לא-מסודרת וחשה להפרעת אכילה. להלן חמש השאלות שנכללו בשאלון:

  1. האם גרמת לעצמך להקיא מאחר וחשת מלא באופן לא-נוח?
  2. האם את חושש מאובדן שליטה בנוגע לכמות שאתה אוכל?
  3. האם ירדת לאחרונה למעלה מ-8 ק”ג בתקופה של שלושה חודשים?
  4. האם אתה חושב שאתה שמן כאשר אחרים טוענים כי אתה רזה מדי?
  5. האם לדעתך מזון שולט בחייך?

בסיכומו של דבר, 22% מהילדים השיבו בחיוב לשתי שאלות, או יותר. שיעור הילדים עם אכילה לא-מסודרת צפוי להיות גבוה עוד יותר, מאחר והילדים עשויים להסתיר תסמינים לאור תחושת בושה או סטיגמטיזציה.

הממצאים מהווים שינוי דרמטי לעומת הערכות קודמות לפיהן 2.7% מאלו בגילאי 13-18 שנים סובלים מהפרעות אכילה במהלך גיל ההתבגרות.

במחקר הנוכחי מצאו החוקרים כי 30% מהבנות סבלו מאכילה לא-מסודרת, בהשוואה ל-17% מהבנים. כאשר החוקרים בחנו את התגובות לפי גיל, שיעור הילדים עם אכילה לא-מסודרת עלה ב-20% בין הגילאים 10 עד 18 שנים.

הממצאים בנוגע לילדים שכבר היו עם מדד מסת גוף גבוה מאשרים מחקר קודם לפיו ילדים כבר סובלים מדפוסי אכילה לא-מסודרים כאשר הם מנסים לרדת במשקל.

למרות שמרבית המתבגרים המפתחים הפרעות אכילה אינם מדווחים על בעיות קודמות של עודף משקל, חלק מהמתבגרים עשויים לפרש לא נכון את המשמעות של דפוסי אכילה בריאים ולאמץ התנהגות לא-בריאה (לדוגמא, לוותר על ארוחות על-מנת להשיג חסר קלורי), העשויה להוביל להתפתחות הפרעות אכילה.

ממצאי המחקר מעידים על הצורך של הורים, מטפלים ואנשי צוות רפואי לשמור על דרגת חשד גבוהה לתסמיני אכילה לא-מסודרת בילדים מאחר ואלו עשויים להיות קשורים עם הסיכון להתפתחות הפרעת אכילה קלינית. התסמינים להם יש לשים לב כוללים דיאטה להפחתת משקל, אכילה בולמוסית, הקאות יזומות, פעילות גופנית מופרזת ושימוש במשלשלים או משתנים.

JAMA Pediatrics, Feb 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה