Elbow

טיפול ב-Tranexamic Acid עשוי למנוע התגרמות הטרוטופית לאחר ניתוח עקב חבלת מרפק (J Bone Joint Surg Am)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Bone and Joint Surgery עולה כי מתן Tranexamic Acid (הקסאקפרון) עשוי לסייע במניעת התגרמות הטרוטופית (Heterotopic Ossification) לאחר ניתוח בעקבות חבלה למרפק.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי התגרמות הטרוטופית הינו סיבוך נפוץ לאחר חבלה למרפק, העשוי לפגוע בניידות של הגפה. מחקרים קודמים הוכיחי כי מתן Tranexamic Acid עשוי להפחית את התגובה הדלקתית לאחר ניתוח אורתופדי, אך אין נתונים באשר ליעילות הטיפול במניעת התגרמות הטרוטופית לאחר חבלה למרפק.

החוקרים השלימו מחקר עוקבה רטרוספקטיבי שכלל 482 חולים (גיל ממוצע של 44 שנים) שעברו ניתוח בשל חבלה למרפק בין תחילת יולי בשנת 2019 ועד 30 ביוני בשנת 2021. מבין אלו, 241 חולים קיבלו טיפול מקומי, תוך-ורידי או משולב ב- Tranexamic Acid במהלך הניתוח ומספר דומה של חולים שימשו כקבוצת ביקורת להם לא ניתן Tranexamic Acid.

מהנתונים עולה כי 8.71% מהחולים בזרוע ההתערבות ו-16.18% מהחולים בזרוע הביקורת אובחנו עם התגרמות הטרוטופית. יתרה מזאת, החוקרים מציינים כי בזרוע הטיפול ב- Tranexamic Acid תועדו שיעור נמוך יותר של התגרמות הטרוטופית משמעותית קלינית, בהשוואה לחולים בקבוצת הביקורת (2.07% לעומת 5.8%, בהתאמה).

החוקרים כותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי תתכן התוויה לטיפול ב- Tranexamic Acid למניעת התגרמות הטרוטופית בחולים לאחר חבלה למרפק. ממצאם אלו מצטרפים לבסיס העדויות התומכות בהשפעה המגנה של Tranexamic Acid למניעת התגרמות הטרוטופית לאחר חבלה למרפק.

J Bone Joint Surg Am, June 20, 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה