Endocrinology other

אובדן צפיפות עצם מהיר בגברים מבוגרים עם אוסטיאופורוזיס (J Clin Endocrinol Metab)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה אובדן צפיפות עצם מהיר יותר בגברים מבוגרים עם אבחנה של סוכרת.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי סוכרת מסוג 2 מלווה באובדן עצם מהיר יותר בנשים, אך אין עדויות רבות אודות אובדן עצם בגברים או באלו עם טרום-סוכרת. במטרה לבחון אם לסוכרת השפעה על קצב אובדן עצם בגברים מבוגרים, הם בחנו את הנתונים ממחקר Osteoporotic Fractures in Men (או MrOS).

המחקר כלל 5,994 גברים בגילאי 65 שנים ומעלה, כאשר לאחר הוצאת גברים ללא תוצאות בדיקות צפיפות עצם או ללא מידע אודות אבחנה של סוכרת, נותרו בניתוח הנתונים 4,095 גברים. סוכרת הוגדרה על-פי דיווח-עצמי, טיפול תרופתי לסוכרת או רמות סוכר גבוהות בצום. צפיפות העצם בירך נקבעה בתחילת המחקר ובביקור מעקב לאחר 4.6 שנים.

החוקרים בחנו את השינויים בצפיפות העצם של הירך במשתתפים עם משק סוכר תקין, טרום-סוכרת, או סוכרת מסוג 2, תוך הוצאת מטופלים בתיאזולידנדיונים.

במודלים מתוקנים, אובדן צפיפות עצם ירך היה גדול יותר בגברים עם סוכרת מסוג 2 (2.23%-, רווח בר-סמך 95% של 2.54%- עד 1.91%-, p<0.001), אך לא בגברים עם טרום-סוכרת (1.45%; p=0.33) בהשוואה לאלו עם משק סוכר תקין (1.57%).

בקרב גברים עם סוכרת מסוג 2, טיפול בתיאזולידנדיונים, טיפול באינסולין וסולפוניל-אוריאה לווה באובדן גדול יותר של צפיפות עצם בירך.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בגברים עם סוכרת מסוג 2, אך לא באלו עם טרום-סוכרת, תועד אובדן עצם מואץ בהשוואה למשתתפים עם משק סוכר תקין.

J Clin Endocrinol Metab, Feb 26, 2024

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה