Endocrinology other

טיפול בטסטוסטרון אינו משפיע משמעותית על הבריאות הפסיכו-סוציאלית של גברים עם היפוגונאדיזם (J Clin Endocrinol Metab)

בקרב גברים שקיבלו טיפול בטסטוסטרון תועדו שינויים דומים במדדים פסיכוסוציאליים ולא תועד שיפור באיכות החיים, בהשוואה לאלו שקיבלו טיפול דמה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לקבוע את ההשפעה של טסטוסטרון לעומת פלסבו על איכות החיים הבריאותית ועל התפקוד הפסיכוסוציאלי בגברים ללא היפוגונאדיזם פתולוגי. לצורך כך, הם השלימו ניתוח משני של מחקר אקראי ומבוקר בן שנתיים להערכת טיפול בטסטוסטרון למניעה או הסגת אבחנה חדשה של סוכרת מסוג 2 בגברים בגילאי 50 שנים ומעלה בסיכון גבוה לסוכרת מסוג 2.

מדגם המחקר כלל 1,007 משתתפים משישה מרכזים ברחבי אוסטרליה, מהם 648 עם נתונים מלאים אודות איכות החיים הבריאותית והתפקוד הפסיכוסוציאלי בתחילת המחקר ולאחר שנתיים.

לאורך 24 חודשים, בעוד שמרבית המדדים לא היו שונים משמעותית בין שתי הקבוצות, טיפול בטסטוסטרון לעומת פלסבו הביא לשיפור במצב סוציאלי סובייקטיבי ובתחושת קוהרנטיות.

מדדי איכות חיים בריאותית או תפקוד פסיכוסוציאלי התחלתיים לא ניבאו את ההשפעה של טיפול בטסטוסטרון על תוצאים גליקמיים, תוצאי הסיום העיקריים של מחקר T4DM.

ללא תלות בקבוצת הטיפול, ירידה גדולה יותר במשקל הגוף לוותה בשיפור איכות חיים מנטאלית ומצב חברתי סובייקטיבי. בגברים עם תפקוד גופני התחלתי טוב יותר, תחושת קוהרנטיות טובה יותר ופחות תסמינים דיכאוניים, תועדה ירידה גדולה יותר במשקל הגוף, עם השפעות דומות על היקף מותניים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי התערבות שמטרתה להביא לירידה במשקל בעקבות שינוי אורחות חיים לוותה בשיפור מדדי איכות חיים בריאותית ותפקוד פסיכוסוציאלי במספר גדול יותר של תחומים לעומת טיפול בטסטוסטרון. טיפול חליפי בטסטוסטרון לא הביא לשיפור במרבית מדדי איכות החיים ומדדים פסיכוסוציאליים בגברים עם היפוגונאדיזם פתולוגי בסיכון גבוה לסוכרת מסוג 2.

J Clin Endocrinol Metab, Feb 9, 2024

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה