Erectile dysfunction

פעילות גופנית יעילה כמו ויאגרה כנגד הפרעות זקפה (J Sex Med)

פעילות גופנית בהיקף של לפחות 30 דקות, שלוש פעמים בשבוע, הדגימה יעילות דומה לוויאגרה ותרופות דומות בשיפור תפקודי זקפה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The Journal of Sexual Medicine.

החוקרים ערכו חיפוש בספרות הרפואית וזיהו 11 מחקרים אקראיים ומבוקרים. מבין 1,100 גברים שלקחו חלק במחקרים אלו, 600 חולקו לקבוצת אימון גופני, שכללה פעילות גופנית בהיקף 30-60 דקות, שלוש עד חמש פעמים בשבוע, כאשר 500 חולקו לקבוצת ביקורת שלא כללה פעילות גופנית.

ככל שהפרעת הזקפה הייתה חמורה יותר, כך התועלת של פעילות גופנית הייתה טובה יותר. במדד מתוקן של 6-30 נקודות, בגברים עם הפרעת זקפה חמורה דווח על שיפור של 5 נקודות בתפקודי זקפה. באלו עם הפרעת זקפה קלה ובינונית תועד שיפור של 2 נקודות ו-3 נקודות, בהתאמה.

לשם השוואה, טיפול במעכבי PDE-5, דוגמת Sildenafil (ויאגרה) או Tadalafi (סיאליס), מלווה בשיפור של 4-8 נקודות. טיפול חליפי בטסטוסטרון עשוי להוביל לשיפור של 2 נקודות.

החוקרים התרשמו במיוחד מהממצא לפיו בגברים עם הפרעת זקפה חמורה יותר תועד שיפור גדול יותר עם אימון גופני ושיפור זה היה דומה לשיפור שתועד בגברים שנטלו תרופות כמו ויאגרה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי פעילות אירובית, דוגמת הליכה או רכיבה, שיפרה תפקוד מיני בכל הגברים עם הפרעות זקפה, ללא תלות במשקל הגוף, מצב בריאותי, או טיפול תרופתי. בגברים עם הפרעת הזקפה החמורה ביותר תועדה התועלת הרבה ביותר.

J Sex Med, Oct 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה