Fatigue

שכיחות גבוהה של עייפות לאחר-דיאליזה בחולים תחת טיפולי המודיאליזה (BMJ Open)

מתוצאות סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שפורסמו בכתב העת BMJ Open עולה שכיחות גבוהה של עייפות לאחר דיאליזה בקרב חולים תחת טיפולי המודיאליזה.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הנתונים אודות שיעורי הימצאות עייפות לאחר-דיאליזה בקרב מטופלי המודיאליזה. לצורך כך, הם השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה לאחר חיפוש במאגרי China National Knowledge Infrastructure, Wanfang, Chinese Biological Medical Database, PubMed, EMBASE ו-Web of Science.

החוקרים התמקדו בחולים שקיבלו טיפולי המודיאליזה למשך לפחות שלושה חודשים. מחקרי חתך או מחקרי עוקבה שפורסמו באנגלית או בסינית נכללו בסקירה, כאשר שני סוקרים השלימו את איסוף הנתונים והערכת איכות המחקרים.

החיפוש הוביל לזיהוי 12 מחקרים אשר נכללו בסקירה הנוכחית, אלו כללו בסך הכול 2,152 חולי המודיאליזה, מהם 1,215 עם עייפות לאחר טיפולי דיאליזה.

שיעורי ההימצאות הכוללים של עייפות לאחר-דיאליזה עמדו על 61% (רווח בר-סמך 95% של 53.6-68.3%), כאשר ניתוח לפי תתי-קבוצות לא סייע בזיהוי המקור להטרוגניות, אך ממטה-רגרסיה עלה כי גיל ממוצע של 50 שנים ומעלה עשוי להוות מקור להטרוגניות. החוקרים לא זיהו עדות להטיית פרסום בקרב המחקרים שנכללו בסקירה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על שכיחות גבוהה של עייפות לאחר דיאליזה בקרב מטופלי המודיאליזה.

BMJ Open, Jun 13, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה