Fatty Liver

משקל לידה נמוך מלווה בסיכון מוגבר להופעה מוקדמת של כבד שומני (מתוך כנס ה-United European Gastroenterology)

בקרב תינוקות שנולדו במשקל לידה נמול או קטנים לגיל היריון תועד סיכון גבוה פי שש להתקדמות מחלת כבד בגיל צעיר, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-United European Gastroenterology.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין מדדים אנתרופומטריים (משקל לידה, גיל היריון ומשקל לידה לגיל הריון) ובין הסיכון ל-MASLD (או Metabolic Dysfunction-Associated Steatotic Liver Disease), אשר כונתה בעבר מחלת כבד שומני שאינה על-רקע אלכוהול, בילדים וצעירים.

החוקרים התבססו על נתוני מדגם ESPRESSO הינו מדגם ארצי משבדיה וזיהו 165 חולים עם MASLD מוכח בביופסיה לפני גיל 25 שנים, להם התאימו 717 ביקורות מהאוכלוסייה הכללית.

מהנתונים עולה כי 60% מהחולים הצעירים עם MASLD היו גברים, הגיל הממוצע עמד על 12 שנים; ב-40% מהחולים הייתה עדות לפיברוזיס ו-5% אובחנו עם סוכרת מסוג 2.

שיעור התינוקות שנולדו קטנים לגיל ההיריון היה גבוה יותר בקרב עם אלו עם MASLD, בהשוואה לביקורות (21.2% לעומת 8.4%, בהתאמה). משקל לידה נמוך ולידת תינוק קטן לגיל ההיריון לוו בסיכון מוגבר פי ארבע ל-MASLD בגיל צעיר (קשר הפוך בין משקל הלידה ובין הופעה מוקדמת של MASLD) וסיכון מוגבר פי שש לפיברוזיס כבדי ושחמת כבד בגיל צעיר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי משקל לידה נמוך ולידת תינוק קטן לגיל ההיריון מלווים בסיכון מוגבר למחלת כבד שומני בגיל צעיר.

מתוך כנס ה-United European Gastroenterology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה