Fever

בשורה לילדים הסובלים מתסמונת אלג’יל

מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לשימוש את התרופה ליבמרלי כתרופה הראשונה והיחידה המאושרת לטיפול בגרד כולסטטי לילדים מעל גיל שנה הסובלים מתסמונת אלג’יל.

אלג’יל הינה מחלת כבד מולדת, גנטית, נדירה ומסכנת חיים (שיעור תמותה- 10%), אשר מסתמנת כבר בילדות וגורמת לפגיעה באיברים רבים (כבד, לב, כליות, שלד). כיום אין לתסמונת טיפולים מאושרים. תופעת הגרד הקיצוני המתפתח כתוצאה מהמחלה הוא אחד מהסימנים הבולטים של המחלה. הגרד שנובע כתוצאה מהתסמונת הוא אחד החמורים ביותר מבין מחלות הכבד הכרוניות, ומופיע לרוב בילדים לפני גיל שלוש. גרד חמור הינו אינדיקציה להשתלת כבד,  עד כה, הטיפול הקיים היה עבור הסימפטום בלבד ולא לגורם למחלה.

אישור התרופה ב-FDA מבוסס על מחקרים שערכו 5 שנים שכללו 86 חולים עם התסמונת, הנתונים הוכיחו הפחתה מובהקת סטטיסטית של גירוד.

לדברי פרופ’ אייל שטייר, מנהל יחידת כבד ילדים בבית החולים שערי צדק “הגרד הקשה בילדים עם תסמונת אלגיל פוגע קשות בשינה, גורם לפצעים בעור ופוגע באיכות החיים של הילד ומשפחתו.  התרופה שאושרה מהווה אבן דרך בטיפול במחלה שכן עד עתה התשובה לילדים שסבלו מגרד קשה שלא הגיב לטיפולים אחרים הגיעו להשתלת כבד. יתרה מזו, נראה שהתרופה גם תשפר מדדים אחרים כמו גדילה ובריאות הכבד וכן תהווה מענה למחלות כבד כרוניות נוספות. “

 התרופה ליבמרלי הוגשה השנה לסל התרופות הישראלי לילדים הסובלים מתסמונת אלג’יל מעל גיל שנה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה