Fractures

טיפול ב- Iodine Povacrylex עשוי להפחית את הסיכון לזיהום לאחר שבר סגור לעומת Chlorhexidine Gluconate (מתוך הכנס השנתי מטעם Orthopaedic Trauma Association)

מנתונים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Orthopedic Trauma Association עולה כי Iodine Povacrylex עשוי להפחית את הסיכון לזיהומים באתר הניתוח לאחר שבר סגור של גפה תחתונה או אגן, בהשוואה לטיפול ב-Chlorhexidine Gluconate

מחקר PREPARE-Closed מצא כי Iodine Povacrylex באלכוהול הפחית את הסיכוי לזיהומים לאחר שבר סגור בהיקף של 26%.

החוקרים חילקו באקראי 6,477 חולים (גיל ממוצע של 54 שנים) מ-23 בתי חולים בארצות הברית וקנדה לקבלת טיפול ב- Iodine Povacrylex או Chlorhexidine Glcuonate במהלך קיבוע ניתוחי של חולים עם שברים סגורים של הגפיים התחתונות או האגן.

המשתתפים במחקר חולקו לקבלת תמיסה אחת ולאחר מכן חצו לקבלת התמיסה השנייה כל חודשיים. הם בחרו בתקופת זמן של חודשיים בכדי לתקן לשונות עונתית ושינויים אפשריים בפרוצדורות למניעת זיהומים. הפרוטוקול דרש כי התמיסה בשימוש תהיה זו ששימשה לפני החתך בעור וכי זו שימשה לכלל ניתוחי השברים הבאים.

התוצא העיקרי היה זיהומים באתר הניתוח כפי שנקעה לפי קריטריוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, כאשר תוצא משני כלל את שיעורי התערבות ניתוחית חוזרת לא-מתוכננת בתוך שנה.

בקרב חולים בזרוע הטיפול ב- Iodine Povacrylex שיעור זיהומים באתר הניתוח עמד על 2.4%, זאת בהשוואה לשיעור של 3.3% בזרוע הטיפול ב-Chlorhexidine Gluconate. לא תוארו הבדלים בשיעורי ניתוחים חוזרים לא-מתוכננים בתוך שנה אחת.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר עשויים להוביל לשינוי בגישת הטיפול למניעת עשרות אלפי זיהומים בכל שנה.

מתוך הכנס השנתי מטעם Orthopaedic Trauma Association

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה