Gastric cancer

בזכות טכנולוגית זילוח כבד, התאפשרה השתלת כבד שנפסל להשתלה בחולה עם סרטן מעי גס גרורתי – והצילה את חייו של החולה (הודעת בית החולים איכילוב)

דוברות איכילוב מפרסמת את הסיפור הבלתי נתפס של ויאצ’סלב חגי, שחלה בסרטן גרורתי בכבד אשר לא היה ניתן להסיר בניתוח וימיו היו ספורים. כדי להצילו, הוא עבר לראשונה בישראל השתלה של כבד חלופי אשר נפסל מתרומה לאחרים ובזכות טכנולוגיה חדשנית ששיפרה אותו, הוא נקלט בהצלחה. חייו של ויאצ’סלב ניצלו והיום הוא בריא ונקי מסרטן.

חגי ויאצ’סלב, בן 45, גרוש אב לשני ילדים קטנים, החל לסבול לפני שנתיים מכאבי בטן עזים. “מרוב כאבים שהיו לי, הגעתי למצב שלא יכלתי לאכול. לא ידעו לאבחן ממה הכאבים וכך הסתובבתי חודשים ארוכים. נקודת השיא הגיעה כאשר התחלתי לרדת במשקל בצורה קיצונית ובתוך חודש ירדתי 13 ק”ג״. לאחר חודשים ארוכים, הוא הגיע למחלקה לרפואה דחופה (חדר מיון), כאן באיכילוב ולאחר סדרת בדיקות שנערכו לו, התגלה כי לויאצ’סלב יש סרטן במעי הגס עם גרורות לכבד.

הוא מיד התחיל לקבל טיפולים כימותרפיים אגרסיביים במערך האונקולוגי. לאחר שנה של טיפולים כימותרפיים, ויאצ’סלב עובר ניתוח כאן במערך הכירורגי, והרופאים הצליחו להסיר את הגידול ממעי הגס אך בשל הצטלקויות מהטיפולים הכימותרפיים הרבים שקיבל, לא ניתן היה ניתן לנתחו בכבד והוא נאלץ להמשיך ולקבל טיפולים כימותרפיים שעם הזמן הפסיקו להועיל לו. הוא נזקק לתרומת כבד אך בשל היותו חולה אונקולוגי, לא הצליח להכנס לרשימות ההמתנה במרכזי ההשתלות.

פרופ’ ניר לובצקי, מנהל מחלקת ניתוחי כבד, לבלב והשתלות כאן באיכילוב, הבין שימיו של ויאצ׳סלב ספורים ולקח החלטה יוצאת דופן. הוא קיבל הודעה על כבד שנפסל מתרומה לאחר שנדחה על ידי כל מרכזי ההשתלות בארץ, וביקש לקבל אותו עבורו. הוא הבין שבזכות טכנולוגיה ייחודית שנמצאת רק באיכילוב, ניתן יהיה לשפר את מצב תפקודו של הכבד עד כדי שיתאים להשתלה ויציל את חייו של ויאצ׳סלב.

מדובר במכונת זילוח כבד – טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך שנכנסה השנה לשימוש באיכילוב יחד עם שורת מרכזי על בודדים בעולם. המכונה מחוברת בחדר הניתוח לפני ההשתלה לכבד שנתרם, ומזרימה אליו תמיסה מיוחדת וחמצן. כתוצאה מזה חל שיפור בתפקוד של רקמת הכבד, ואיתה הסיכוי שהכבד ייקלט טוב יותר בגוף המושתל. בזכות המכשיר הצלחנו לקבל לראשונה בישראל תרומה של כבד המכונה ׳גבולי׳ – מתורמים שסבלו ממחלות שונות או שהם בגיל מבוגר והטכנולוגיה מבצעת מעין ׳החייאה׳ לאיבר ומשפרת משמעותית את מצבו.

ויאצ׳סלב הוא החולה הראשון בישראל שחייו ניצלו בזכות טכנולוגיה זו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה