Gastro other

אבחנה של HCV אינה מעלה את הסיכון לתמותה על-רקע COVID-19 (מתוך כנס ה-Liver Meeting)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-Liver Meeting עולה כי בקרב חולים עם זיהום בנגיף HCV (או Hepatitis C Virus) בלבד לא תועד סיכון מוגבר לתמותה בעקבות הדבקה בנגיף הקורונה, אם כי בחולים עם הזיהום הנגיפי ושחמת כבד תועד סיכון מוגבר לתמותה בעקבות זיהום COVID-19.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי ישנה חשיבות רבה להבנת האינטראקציה בין זיהום בקורונה ובין מחלות כרוניות ואם אלו עלולות להוביל לעליה בסיכון לתמותה בעקבות הדבקה בזיהום הנגיפי.

החוקרים השלימו מחקר רטרוספקטיבי שהתבסס על נתונים ממדגם National Inpatient Sample וזיהו למעלה ממיליון אשפוזים של מבוגרים (גיל ממוצע של 64.8 שנים; 47.3% נשים) עם אבחנה עיקרית של זיהום בקורונה בשנת 2020. מבין אלו, ב-8,040 חולים (גיל ממוצע של 62.1 שנים; 31.8% נשים) היה ידוע על אבחנה קודמת של זיהום בנגיף HCV, אם כי נתוני הטיפול כנגד הזיהום לא נכללו במחקר.

מהתוצאות עולה כי שיעורי התמותה באשפוז היו גבוהים יותר משמעותית רק בקרב חולים עם זיהום HCV ושחמת כבד (יחס סיכויים מתוקן של 1.35, רווח בר-סמך 95% של 1.01-1.79), אך לא באלו עם זיהום בנגיף HCV בלבד. בנוסף, זיהום בנגיף HCV לווה במשך אשפוז ארוך יותר, אם כי לא תועדו הבדלים בעלויות הטיפול הרפואי בבית החולים.

החוקרים הופתעו מהתוצאות מאחר ובחולים עם HCV תתכן החלשות מערכת החיסון לאור פעילות במשך שנים כנגד הזיהום הנגיפי, אך מהנתונים עולה כי אין לכך השפעה על התגובה של מערכת החיסון כנגד זיהומים אחרים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהנתונים עולה כי בחולים עם זיהום בנגיף HCV ללא שחמת כבד, אין עדות לסיכון מוגבר לתמותה במקרים של הדבקה בנגיף הקורונה ואין צורך בנקיטת אמצעים מיוחדים לניהול הטיפול בחולים אלו.

מתוך כנס ה-Liver Meeting

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה