GERD/Gastritis

כורכום עשוי להיות יעיל כמו Omeprazole להקלה על דיספפסיה (BMJ Evidence-Based Medicine)

במאמר שפורסם בכתב העת BMJ Evidence-Based Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר קטן מתאילנד, מהן עולה כי לכורכום יעילות דומה ל-Omeprazole לטיפול בדיספפסיה פונקציונאלית.

במסגרת המחקר האקראי, מבוקר-פלסבו, כפל-סמיות, חולקו באקראי 206 חולים לקבלת כורכום בלבד (טבלית פלסבו פעם ביום עם שתי טבליות כורכום במינון 250 מ”ג, ארבע פעמים ביום), Omeprazole בלבד (טבליה במינון 20 מ”ג פעם ביום עם שתי טבליות פלסבו) , או משלב כורכום עם Omeprazole (שתי טבליות כורכום במינון 250 מ”ג ארבע פעמים ביום עם טבלית Omeprazole במינון 20 מ”ג פעם ביום) למשך 28 ימים. מבין כלל החולים, 151 חולים השלימו את המחקר.

תסמיני דיספפסיה פונקציונאלית נבחנו לאחר 28 ימים ו-56 ימים באמצעות מדד SODA (או Severity of Dyspepsia Assessment).

לאחר 28 ימים, מדדי SODA להערכת חומרת כאב פחתו משמעותית בקבוצת הטיפול המשולב (4.83-), כורכום לבד (5.46-) ו- Omeprazole לבד (6.22-), כמו גם מדדים להערכת חומרת תסמינים אחרים (2.22-, 2.32-, ו-2.31-, בהתאמה). לאחר 56 ימים, תועד שיפור גדול עוד יותר במדדי כאב (7.19-, 8.07- ו-8.85-, בהתאמה) ובתסמינים אחרים (4.09-, 4.12- ו-3.71-, בהתאמה).

מתן כורכום היה בטוח ונסבל היטב, אך מדדי שביעות רצון לא השתנו משמעותית לאורך הזמן בקרב אלו שנטלו תוסף זה, רמז לצורך בשיפור בטעם או בריח של התכשיר.

לא תועדה השפעה סינרגיסטית בין Omeprazole וכורכום.

החוקרים מסכמים וכותבים כי המחקר הרב-מרכזי, אקראי ומבוקר הנוכחי מספק עדויות מהימנות לתועלת האפשרית של כורכום להקלה על תסמיני דיספפסיה פונקציונאלית ועשוי לתמוך בשימוש קליני בכורכום להקלה על תסמינים אלו.

BMJ Evidence-Based Medicine, Sep 11, 2023

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה