GERD/Gastritis

בדיקה אנדוסקופית עשויה להיות מיותרת בקרב מטופלים עם מחלת רפלוקס לא אירוזיבית (BMJ)

מחקר חדש הראה כי מטופלים עם מחלת ההחזר הקיבתי־ושטי (GERD) שאינה אירוזיבית (Nonerosive) לא נמצאים בסיכון גבוה יותר לסרטן הוושט בהשוואה לאוכלוסייה הכללית

מחקר חדש הראה כי מטופלים עם חולים עם מחלת ההחזר הקיבתי־ושטי (GERD) שאינה אירוזיבית (Nonerosive) לא נמצאים בסיכון גבוה יותר לסרטן הוושט בהשוואה לאוכלוסייה הכללית, ולכן הם אינם נדרשים לבדיקות אנדוסקופיות תכופות. לעומת זאת, מטופלים עם מחלה אירוזיבית (Erosive disease) הינם בעלי סיכון כפול לסרטן הוושט בהשוואה לאוכלוסייה הכללית. ד”ר ג’ספר לגרגרן, מכון קרולינסקה, שטוקהולם, שבדיה, אמר כי “הממצאים מרמזים כי בקרב מטופלים עם Nonerosive GERD, האנדוסקופיה מצביעה על כך שהסיכון להתפתחות סרטן הוושט הינו נמוך”. המחקר פורסם ב-BMJ ב-13 בספטמבר, 2023.

המחקר כלל 486,556 מטופלים עם GERD, מבתי החולים וממרכזי האשפוז בדנמרק, פינלנד ושוודיה שעברו אנדוסקופיה בין השנים 1987 ל-2019. מתוכם 285,811 היו עם Nonerosive GERD שהוגדר על ידי דלקת בוושט שנצפתה באנדוסקופיה, ו-200,745 עם Erosive disease שהוגדר על ידי היעדר דלקת בוושט. שיעור ההיארעות של סרטן הוושט הוערך במשך עד 31 שנות מעקב, כאשר החציון היה 6.3 שנים.

תוצאות המחקר הראו כי בקבוצת ה-Nonerosive GERD, 228 מטופלים פיתחו סרטן בוושט במהלך 2.1 מיליון שנות אדם, כך ששיעור ההיארעות היה 11 ל-100,000 שנות אדם, בדומה לשיעור של האוכלוסייה הכללית (יחס היארעות מתוקנן, SIR 1.04). לעומת זאת, בקבוצת ה-Erosive GERD, 542 מטופלים פיתחו סרטן בוושט במשך כמעט 1.8 מיליון שנות אדם, כך ששיעור ההיארעות היה 31 ל-100,000 שנות אדם (SIR 2.36 בהשוואה לאוכלוסייה הכללית).

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה