GERD/Gastritis

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את Vonoprazan לטיפול בדלקת וושט שחיקתית (מתוך הודעת ה-FDA)

מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישר את הטיפול בטבליות Vonoprazan במינון 10 מ”ג ו-20 מ”ג כטיפול במטרת ריפוי ואחזקה של דלקת וושט שחיקתית (Erosive Esophagitis) בכל הדרגות, כמו גם להקלה על תסמיני צרבת.

המומחים מסבירים כי Vonoprazan הינו חסם חומצה תחרותי (Potassium-Competitive Acid Blocker), המעכב הפרשת חומצת קיבה בצורה משמעותית יותר ממעכבי תעלות מימן ומהווה חלופה אפשרית לטיפול בחולים אלו.

האישור של Vonoprazan לטיפול בדלקת וושט שחיקתית מבוסס על תוצאות מחקר PAHLCON-EE, מחקר אקראי, כפל-סמיות, בשלב 3, שכלל 1,024 חולים עם דלקת וושט שחיקתית בארצות הברית ואירופה. במסגרת המחקר נערכה השוואה בין Vonoprazan ובין Lansoprazole בריפוי ושמירה על ריפוי דלקת וושט שחיקתית והקלה בתסמיני צרבת נלווים.

מהנתונים עלה כי Vonoprazan במינון 20 מ”ג היה לא-נחות לעומת Lansoprazole במינון 30 מ”ג להשגת ריפוי מלא לאחר 8 שבועות בחולים עם דלקת וושט שחיקתית בכל דרגה, עם שיעורי ריפוי של 93% לעומת 75% עם Lansoprazole.

בנוסף, Vonoprazan הדגים שיעורי ריפוי גבוהים יותר בחולים עם מחלה בדרגה בינונית-עד-חמורה לאחר שבועיים (70% לעומת53%). הטיפול ב- Vonoprazan היה לא-נחות לעומת Lansoprazole במונחים של ימים ללא צרבות לאחר תקופת ההחלמה.

בשלב האחזקה של המחקר , טיפול ב- Vonoprazan במינון 10 מ”ג היה עדיף על Lansoprazole במינון 15 מ”ג בשמירה על הריפוי לאחר שישה חודשים בכל החולים שחולקו באקראי לטיפול (79% לעומת 72%) ובתת-קבוצה של חולים עם דלקת וושט שחיקתית בדרגה בינונית-ע-חמורה (75% לעומת 61%).

שיעור אירועים חריגים עם Vonoprazan היה דומה לזה שתועד עם Lansoprazole. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בשלב ההחלמה (לפחות 2% מהמטופלים ב- Vonoprazan) כללו גסטריטיס, שלשול, נפיחות בטני, כאבי בטן ובחילות. תופעות הלוואי הנפוצות בשלב האחזקה (לפחות 3% מהמטופלים ב- Vonoprazan) כללו גסטריטיס, כאבי בטן, דיספפסיה, יתר לחץ דם וזיהום בדרכי השתן.

מוקדם יותר השבוע, מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את טבליות Vonoprazan כחלק ממשלב טיפול משולש (Vonoprazan, Amoxicillin, Clarithromycin) או כפול (Vonoprazan, Amoxicillin) לטיפול בזיהום בהליקובקטר פילורי במבוגרים.

הטיפול ב- Vonoprazan צפוי להיות זמין לשימוש בארצות הברית החל מהחודש הבא.

מתוך הודעת ה-FDA

לידיעה במדסקייפ

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה