Geriatrics

התועלת של Trazodone בטיפול בדיכאון מג’ורי בקשישים עם דמנציה (Neuropsychiatr Dis Treat)

מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neuropsychiatric Disease and Treatment עולה כי Trazodone (טרזודיל) מהווה טיפול יעיל בחולים עם דמנציה או הפרעות נוירולוגיות אחרות המלוות בהפרעת דיכאון מג’ורית, בפרט במקרים בהם התמונה הקלינית של דיכאון כוללת תסמיני אינסומניה, עצבנות, מתח פנימי, חרדה או אי-שקט פסיכומוטרי.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הפרעת דיכאון מג’ורית מופיעה לעיתים קרובות עם דמנציה והפרעות נוירולוגיות אחרות, כאשר טיפול בנוגדי-דיכאון עשוי לשפר את התסמינים, איכות החיים והישרדות חולים אלו.

בסקירה מוצגת דעת מומחים אודות החשיבות והיעילות של Trazodone בטיפול בקשישים עם הפרעת דיכאון מג’ורית וליקוי קוגניטיבי עקב מחלה, דוגמת דמנציה.

המומחים סבורים כי לאור מנגנון הפעולה של התרופה, הכולל עיכוב נשא סרטונין ופעילות אנטגוניסטית כנגד הקולטנים לסרטונין 5-HT2A ו-5-HT2C, Trazodone עשוי לשמש לטיפול במספר תסמיני דיכאון הנפוצים בחולים עם דמנציה, כולל אינסומניה, עצבנות, חרדה, ליקוי קוגניטיבי ואי-שקט.

מעבר לכך, יתרונות נוספים של Trazodone בטיפול בחולים עם דמנציה נוגעים לכך שהסיכוי לשימוש לרעה או להתפתחות תלות/התמכרות קטן יותר בהשוואה לתכשירים ממשפחת בנזודיאזפינים; העדר תופעות לוואי אנטי-כולינרגיות הנפוצות עם נוגדי-דיכאון טריציקליים, דוגמת יובש בפה, עצירות, אצירת שתן, או החמרת תפקוד קוגניטיבי; העדר השפעה להגברת התאבון ועליה במשקל, האופיינית לטיפולים דוגמת Mirtazapine; העדר השפעה על רמות בדם של תרופות אחרות לאור אינטראקציות בין-תרופתיות ברמת ציטוכרום P450.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים על תועלת אפשרית של Trazodone בטיפול בחולים עם דמנציה או הפרעות נוירולוגיות אחרות הסובלים במקביל מהפרעת דיכאון מג’ורית.

 , Neuropsychiatr Dis Treat Dec 21, 2023

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה