Glaucoma

מערכת בינה מלאכותית למכשירים חכמים עשויה לסייע בזיהוי גלאוקומה (מתוך כנס ה-American Glaucoma Society)

מערכת בינה מלאכותית עשויה לסייע בהשלמת בדיקות סקר של חולים לנוכחות גלאוקומה באמצעות מצלמת פונדוס מבוססות מכשיר חכם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שהוצגו במהלך כנס ה-American Glaucoma Society.

החוקרים מסבירים כי מצבת הרופאים העולמית אינה מספיקה בכדי להתמודד עם נטל גלאוקומה והביעה בולטת במיוחד באזורים בעלי הכנסה נמוכה. חלק ממרכזי הראיה בהודו החלו ביישום בדיקות סקר מבוססות על בינה מלאכותית במטרה לסייע בהקלה על העומס.

תוכנת Remidio Fundus on Phone הינה מערכת בינה מלאכותית שאינה מחוברת לרשת האינטרנט, המספקת דו”ח סיכום בתוך 10 שניות. ניתן להשלים את ההערכה בכל מקום, ע”י כל אחד ועקומת הלמידה קצרה מאוד.

החוקרים השלימו מחקר פרוספקטיבי להשוואת הדיוק האבחנתי של מערכת בינה מלאכותית לזיהוי גלאוקומה, בהשוואה לדירוג תמונות ע”י מדרגים במרכזים מומחים לרפואת עיניים באמצעות טל-רפואה.

מדגם המחקר כלל 570 עיניים של 299 משתתפים. החוקרים מדווחים כי למערכת בינה מלאכותית רגישות של 73.17% וסגוליות של 98.6% לזיהוי גלאוקומה הדורשת בירור, בהשוואה לרופאים במרכזים מומחים לרפואת עיניים.

הרגישות של מערכת בינה מלאכותית לזיהוי אבחנה דפיניטיבית של גלאוקומה עמדה על 96.4%, בהשוואה ל-53.5% במרכזי עיניים, בהשוואה לבדיקת מומחה גלאוקומה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מערכת זו עשויה לשמש לבדיקת סקר של כמות גדולה של מטופלים באתרים מרוחקים, בתי ספר ומקומות עבודה. בינה מלאכותית עשויה לסייע בהפחתת הפניות מיותרות להערכות רופאי עיניים ולהקל על העומס עימו מתמודדים מומחי גלאוקומה.

מתוך כנס ה-American Glaucoma Society

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה