Glaucoma

זריקות סטרואידים לעין עלולות להוביל לעליה בסיכון לגלאוקומה ויתר לחץ תוך-עיני (BMJ Open Ophthalmol)

בקרב חולים המטופלים בזריקות סטרואידים עיניות ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות גלאוקומה או יתר לחץ תוך-עיני, גם באלו ללא אבחנה או טיפול קודם, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת BMJ Open Ophthalmology.

ממצאי המחקר מעידים כי בחולים תחת טיפול בזריקות סטרואידים סביב העין ו/או לתוך הזגוגית סיכון משמעותי להתפתחות גלאוקומה או יתר לחץ תוך-עיני, כאשר חלק גדול מהחולים נדרש לטיפול מקומי, טיפול בלייזר או אף התערבות ניתוחית להפחתת לחץ תוך-עיני.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר IBM MarketScan Database וכללו 19,156 מבוגרים ללא היסטוריה של גלאוקומה, אשר טופלו בזריקות סטרואידים עיניות בין השנים 2011 עד 2020. מבין אלו, 20.5% אובחנו עם גלאוקומה או יתר לחץ תוך-עיני, 17.5% החלו טיפול בטיפות עיניים כנגד גלאוקומה ו-2.27% נדרשו לפרוצדורה לטיפול בגלאוקומה בתוך חמש שנים מהזריקה הראשונית.

זריקות סטרואידים רטרובולברית ולתוך הזגוגית נקשרו עם סיכון מוגבר לגלאוקומה, בהשוואה לזריקות לתת-לחמית של Triamcinolone. שתל Fluocinolone Acetonide לתוך הזגוגית לווה בסיכון הגבוה ביותר לגלאוקומה ויתר לחץ תוך-עיני.

הסיכון להתפתחות גלאוקומה ויתר לחץ תוך-עיני היה גם גבוה יותר באלו שטופלו במספר זריקות סטרואידים, כאשר העלייה הגדולה ביותר בסיכון תועדה לאחר שלוש זריקות.

החוקרים כותבים כי כין אין קווים מנחים מוגדרים היטב ומקובלים אודות תדירות ומשך בדיקות סקר לגלאוקומה בחולים תחת טיפול בזריקות סטרואידים עיניות. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לאפיין טוב יותר ולהעריך את הסיכון של חולים אלו במטרה לסייע לרופאים בניהול וטיפול בחולים אלו לאורך זמן.

BMJ Open Ophthalmol, Dec 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה