Growth Disorders

חשש של ההורים משפיע על ההחלטה לפנות לטיפול רפואי בשל קומה נמוכה (Horm Res Paediatr)


במאמר שפורסם בכתב העת Hormone Research in Pediatrics בשנת 2015, אך ממצאיו רלבנטיים גם כיום, מדווחים חוקרים מארצות הברית על תוצאות מחקר שבחן את החשיבות של היבטים שונים: רפואיים ופסיכו-סוציאליים בהחלטת ההורים לפנות להערכה רפואית לבירורקומה נמוכה אצל ילדיהם. מהנתונים עולה כי חשש של ההורים מפני הטיפול בהורמון גדילה ובריאות הילד משפיע רבות על ההחלטה האם לפנות להערכה רפואית במקרים אלו.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את החששות של הורים אודות גדילה של הילד וגורמים המשפיעים על ההחלטה של הורים אם להתערב רפואית בגובה של הילד. המחקר כלל הורים לילדים בגילאי 9 עד 14 שנים, אשר לקחו חלק במפגשים קבוצתיים. החששות שהביעו ההורים שולבו בסקר, אותו השלימו 1,820 הורים, תוך הערכת דרגת ההשפעה על תהליכי קבלת החלטות.

החוקרים ניתחו את הנתונים תוך התמקדות ב-22 נושאים ייחודיים אותם הציגו ההורים במפגשים הקבוצתיים, אשר סווגו לשבע קטגוריות: מאפייני הטיפול, סוגיות רפואיות הנוגעות לגורם לקומה נמוכה או ההשפעה הרפואית של קומה נמוכה, תפקוד פסיכו-סוציאלי של הילד, מראה חיצוני של הילד, הצלחה בחיים הבוגרים, השוואה לאחרים, או מאפיינים תרבותיים/דמוגרפיים.

הקטגוריות שזכו לדירוג הגובה ביותר מבחינת ההשפעה על תהליכי קבלת החלטות להתערבות במקרים של קומה נמוכה בילדים כללו את יעילות הטיפול ותופעות לוואי, בריאות הילד ותפקוד פסיכו-סוציאלי.

הממצאים הצביעו על קשר הדוק בין דרגת החשש ובין ההשכלה של ההורים וסוג ההורות, כאשר הורים עם רמת השכלה גבוהה יותר ואלו עם סגנון הורי מסור (סובלני וסמכותי) העריכו כי לחשש שלהם הייתה השפעה גדולה יותר על ההחלטה שלהם לפנות לטיפול רפואי בילד עם קומה נמוכה.

החוקרים כותבים כי דיון בין אנשי הצוות הרפואי, המטופלים עצמם ובני משפחתם אודות הסיכונים והיתרונות של טיפול הורמונאלי והתייחסות לחששות של ההורים בכל הנוגע להיבט הגופני והפסיכו-סוציאלי, עשוי להבטיח מתן הולם של טיפול יעיל במקרים בהם יש מקום לטיפול זה.

Horm Res Paediatr 2015;84:338348

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה