Hair Loss

טיפול ב-Ritlecitinib משפר תוצאות בחולים עם אלופציה אראטה (מתוך כנס ה-EADV)

קירח

 מנתוני מחקר ALLEGRO שפורסמו במהלך כנס ה-European Academy of Dermatology and Venerology עולה כי חומרת אלופציה אראטה וכן גדילה חוזרת של שיער קרקפת ממשיכים להשתפר עם טיפול ב- Ritlecitinib לאורך זמן.

 ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אלופציה אראטה הינה מחלה אוטואימונית על-רקע אימונו-דלקתי המתאפיינת באובדן שיער ללא-צלקת, הנע בין אזורי התקרחות קטנים ועד אובדן שיער בכלל הקרקפת, פנים וגוף.

 החוקרים השלימו ניתוח פוסט-הוק ובחנו את התגובה לטיפול ב- Ritlecitinib על-בסיס שיפור בקטגוריות Severity of Alopecia Tool (או SALT) מתחילת המחקר עד לאחר 24 שבועות ו-48 שבועות.

 מחקר ALLEGRO הינו מחקר בשלב 2b/3 שבחן חמישה מינונים של Ritlecitinib לעומת פלסבו. שתי קבוצות חולים טופלו במנת העמסה של 200 מ”ג לאורך ארבעה שבועות לפני שקיבלו טיפול במינונים של 50 מ”ג או 30 מ”ג. הקבוצות האחרות טופלו במינונים של 50, 30, או 10 מ”ג. לאחר 24 שבועות טיפול, אלו בזרוע הפלסבו חצו לטיפול הפעיל.

 מבין כלל מינוני Ritlecitinib שנבחנו המחקר, החוקרים מצאו כי שיעור גדול יותר של חולים השיגו תוצא SALT 50, SALT 75, SALT 90 ו-SALT 100 לאחר 24 שבועות, בהשוואה לאלו בזרוע הפלסבו וכי שיעור החולים עם שיפור במדד SALT המשיך לעלות לאורך 48 שבועות.

 החוקרים כותבים כי השיפור במדדי SALT עשוי לסייע לדיון בנוגע להתקדמות הטיפול בחולים עם אלופציה אראטה.

 מתוך כנס ה-EADV

 לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה