Hair Loss

מינוקסידיל פומי במינון נמוך כטיפול משלים למניעת נשירת שיער (JAAD)

גל חדש של פרסומים שופך אור על טיפול פומי בתרופה הותיקה מינוקסידיל, תרופה כנגד לחץ דם מ-1979, כטיפול משלים למניעת נשירת שיער לנשים וגברים, בשונה מהגרסה המקומית מ-1988

גל חדש של פרסומים שופך אור על טיפול פומי במינון נמוך בתרופה הותיקה מינוקסידיל, תרופה כנגד לחץ דם מ-1979, כטיפול משלים למניעת נשירת שיער בנשים וגברים, בשונה מהגרסה המקומית המאושרת מ-1988. מספר הפרסומים המדעיים הבוחנים את השימוש בה למניעת נשירת שיער גדל באופן דרמטי בשנתיים האחרונות: 2 ב-2019, עד ל-17 ב-2020 ול-20 ב-2021, עם עוד 16 שפורסמו עד כה השנה, על פי חיפוש ב-PubMed. מאמר נוסף שפורסם באוגוסט ב-“ניו יורק טיימס” המציג אותה ככדור קסם פוטנציאלי זול עשוי לעורר עוד יותר עניין, אמרו רופאי עור ל-Medscape.

כאשר מינוקסידיל הוצג לראשונה לשוק כתרופה להורדת לחץ דם, הרופאים הבחינו בצמיחת שיער ב-“מטופלים מקריחים”, מה שהוביל להתפתחות הטיפול המקומי. למרות שהוא שימש לצמיחת שיער במשך עשרות שנים, מנגנון הפעולה שלו אינו מובן במלואו. ידוע שמינוקסידיל הוא מרחיב כלי דם, מה שעשוי גם להגביר את סינתזת ה-DNA ולשפר את התפשטות התאים, זאת על פי סקירה שפורסמה ב-2019. כתרופה נגד יתר לחץ דם, מינוקסידיל ניתן במינון של 5 מ”ג עד 40 מ”ג מדי יום. מינונים אלה יצרו תופעות לוואי חמורות כדוגמת אצירת נתרן ונוזלים, מחלת לב איסכמית, תפליט פריקרדיאלי ויתר לחץ דם ריאתי. לעומת זאת, תופעות הלוואי הללו נדירות עם מינוקסידיל פומי במינון נמוך (LDOM). עם זאת, חוקרים מדרום אפריקה דיווחו על מקרה שבו LDOM עשוי להוביל לתופעות לוואי לבביות.

סקירה של 17 מחקרים שפורסמו בשנת 2020 בכתב העת של האקדמיה האמריקאית לדרמטולוגיה מצאה את המינון הנמוך של מינוקסידיל בטוח ויעיל. התקרחות אנדרוגנטית הייתה הנחקרת ביותר, כאשר מינונים של 0.25 עד 1.25 מיליגרם הוכחו כיעילים ובטוחים. הטיפול היה גם בטוח ויעיל לנשירת שיער נשית, התקרחות מתיחה, ילפת שטוחה, אלופציה אראטה והתקרחות קבועה הנגרמת על ידי כימותרפיה. תופעת הלוואי השכיחה ביותר הייתה היפרטריקוזיס, ותופעות לוואי אחרות כללו תת לחץ דם תנוחתי וסחרחורת, בצקת בגפיים התחתונות ושינויים קלים בלחץ הדם.

לכתבה ב-Medscape

לכתבה ב-JAAD

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה