Hair Loss

עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Ritlecitinib במתבגרים עם אלופציה אראטה (Pediatr Dermatol)

מנתונים חדשים מתת-קבוצה של משתתפים במחקר ALLEGRO, אשר פורסמו בכתב העת Pediatric Dermatology עולה כי במתבגרים עם אלופציה אראטה תגובה טובה כמו מבוגרים לטיפול ב- Ritlecitinib.

החוקרים השלימו ניתוח של תת-קבוצה של משתתפים ממחקר ALLEGRO בשלב 2b/3 להערכת היעילות והבטיחות של Ritlecitinib, מעכב סלקטיבי של JAK3/TEC, לטיפול באלופציה אראטה במתבגרים בגילאי 12-17 שנים.

במחקר ALLEGRO-2b/3, משתתפים בגילאי 12 שנים ומעלה עם אלופציה אראטה ואובדן שיער של 50% ומעלה מהקרקפת טופלו ב- Ritlecitinib במינון 50 מ”ג או 30 מ”ג פעם ביום (עם אפשרות מתן מנת העמסה של 400 מ”ג לאורך ארבעה שבועות) או במינון 10 מ”ג או פלסבו למשך 24 שבועות. בשלב ההארכה לאורך 24 השבועות הבאים, מטופלים בזרועות Ritlecitinib המשיכו במינוני הטיפול ואלו שחולקו תחילה לזרוע הפלסבו חצו לקבלת Ritlecitinib במינון 200/50 מ”ג או 50 מ”ג ביום.

החוקרים בחנו את דיווחי הרופאים והמטופלים אודות צמיחת שיער חוזרת והעריכו את נתוני הבטיחות.

מדגם המחקר כלל 104 מתבגרים שחולקו באקראי במסגרת המחקר.

לאחר 24 שבועות, 17-28% מהמתבגרים השיגו מדד SALT (או Severity of Alopecia Tool) של עד 20 נקודות (עד 20% קרקפת ללא שיער) בזרוע Ritlecitinib במינון 30 מ”ג ומעלה, בהשוואה ל-0% מהחולים בזרוע הפלסבו.

לאחר 48 שבועות, 25-50% מהחולים בזרועות הטיפול ב- Ritlecitinib (30 מ”ג ומעלה) השיגו מדד SALT של עד 20 נקודות.

לאחר 24 שבועות, שיעור המתבגרים שדיווח על שיפור מתון או גדול יותר באלופציה אראטה עמד על 45-61% מאלו בזרועות הטיפול ב- Ritlecitinib (30 מ”ג ומעלה), בהשוואה ל-10-22% מאלו בזרוע הפלסבו.  לאחר 48 שבועות, שיעור זה עמד על 44-80% מהמטופלים ב- Ritlecitinib.

תופעות הלוואי הנפוצות במתבגרים כללו כאבי ראש, אקנה ונזופרינגיטיס. לא תועדו מקרי תמותה, אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים, מחלות ממאירות, תסחיף ריאתי, זיהומים אופורטוניסטיים או זיהומי הרפס זוסטר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Ritlecitinib הוכח כיעיל ובטוח במתבגרים עם אלופציה אראטה ואובדן של לפחות 50% משיער הקרקפת.

Pediatr Dermatol, Aug 2023

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה